|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / EME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
EME
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Exaktní metody v ekonomii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSO/EME
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s tvorbou komplexních modelů finančních toků, které jsou závislé na demografickém i makroekonomickém vývoji.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: prezentace zadaného projektu
Zkouška je ústní a probíhá formou diskuze nad tématem projektu.
|
Obsah
|
Dynamické modely v ekonomii a financích - úvod
Modely ekonomického růstu
Modely ekonomického cyklu - RBC
Modely oceňování firem - typu DCF, analýza cash flow, deflátory
Modely optimalizace portfolia - deterministické a stochastické, míry rizika
Optimalizační modely - statické, dynamické, deterministická a stochastická formulace - přehled
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GANDOLFO, G. Economic dynamics. Berlin : Springer-Verlag, 1997. ISBN 3-540-62760-X.
-
Základní:
FIALA, P. Úvod do kvantitativní ekonomie. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2000. ISBN 80-245-0133-3.
-
Doporučená:
BAUEROVÁ, D., HANČLOVÁ, J., HRBÁČ, L., HRUBEŠ, J., MOČKOŘ, J., OLŠOVSKÝ, J., VALOVÁ, J. Matematická ekonomie pro základní kurz, 1. část. 1. vyd. Ostrava : Vysoká škola báňská, 1995. ISBN 80-7078-293-5.
-
Doporučená:
BIRCHENHALL, C., GROUT, P. Mathematics for Modern Economics. New York : Philip Allan, 1994.
-
Doporučená:
Mikroekonomie. 1. vydání. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-17-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
získat příslušné odborné znalosti předmětu je podmíněno základními znalostmi matematiky, finančních a aktuárských výpočtů a ekonomické teorie |
porozumět základním principům konstrukce modelů ekonomického růstu a ekonomického cyklu |
porozumět základním modelům optimalizace portfolia: mean - var modely |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět základům práce se sw Mathematica |
porozumět struktuře optimalizačních modelů (statických a dynamických) používaných v ekonomii a financích |
umět používat ekonomické modely růstu a oceňování firem typu DCF k analýze vývoje podniku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v problematice a možnostech použití dynamických modelů v ekonomii a financí |
umět převádět matematické formulace ekonomických a finančních modelů do algoritmické podoby |
porozumět základům práce se sw Mathematica |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umět používat získané znalosti pro řešení problémů především v podnikové ekonomice |
orientovat se v kvantitativně zaměřené odborné ekonomické a finanční literatuře |
vytvořit programy v sw Mathematica k analýze vybraných praktických úloh ekonomicky a finančně orientované firemní praxe |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|