|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / OF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
OF
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Osobní finance
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
52 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KEM/RPFP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předat znalosti týkajících se peněžnictví a bankovnictví v České republice, vysvětlit struktury finančního trhu a informování o základních funkcích komerčních subjektů i České národní banky. Uvést do problematiky daně z příjmu fyzických osob a analýzy produktové nabídky finančních institucí s důrazem na praktické využití v rámci osobních financí.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní spolupráce na přednáškách a cvičeních.
Zápočtový test splněný na 70 %. (Student má ke splnění zápočtu dva pokusy.)
Pro studenty kombinovaného studia je podmínkou pro účast u zápočtového testu odevzdaná a schválená seminární práce na zadané téma. Podrobnosti jsou uvedené v Metodickém návodu pro kombinované studium v COURSEWARE.
Ústní zkouška.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky osobních financí
Daňová soustava v ČR a její dopad na fyzické osoby, sociální a zdravotní pojištění, výpočet čisté mzdy
Historie peněz, ochranné znaky platidel
Struktura finančního trhu, komerční subjekty na finančním trhu, banky, stavební spořitelny, penzijní společnosti, pojišťovny, investiční společnosti
Česká národní banka a její základní funkce
Hotovostní a bezhotovostní platební styk, běžný účet, spořící účet, vkladní knížka, termínovaný vklad, šeky, platební karty
Hypoteční úvěry a ostatní úvěrové produkty, spotřebitelský úvěr, pojistné produkty, životní a neživotní pojištění
Úvod do problematiky kumulace peněz, rozbor státního penzijního systému a důchodové reformy, magický trojúhelník, finanční bilance v osobních financích
Stavební spoření, doplňkové penzijní spoření, otevřené podílové fondy
Základní postupy finančních výpočtů, úrok, úmor, anuita, jistina.
Pravidla tvorby vlastního finančního plánu, nejběžnější chyby ve finančním plánování
Rezerva, přednáška hosta
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dvořák, Petr. Bankovnictví pro bankéře a klienty. 3., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Linde, 2005. ISBN 80-7201-515-X.
-
Základní:
Ducháčková, Eva. Principy pojištění a pojišťovnictví. 2., aktual. vyd. Praha : Ekopress, 2005. ISBN 80-86119-92-0.
-
Doporučená:
Kiyosaki, Robert T.; Lechter, Sharon L. Bohatý táta, chudý táta. Praha : Pragma, 2001. ISBN 80-7205-822-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
N/A |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
N/A |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozumět struktuře finančního trhu a dopadům daňové soustavy na fyzické osoby |
chápat problematiku výpočtu čisté mzdy |
získat přehled o možnostech financování vlastního bydlení i o efektivních možnostech zhodnocování vlastních prostředků na krátkodobých i dlouhodobých časových horizontech |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zhodnotit nabídku finančních produktů zaměřených na fyzické osoby |
sestavit vlastní finanční plán |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|