|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / SZD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
SZD
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Statistické zpracování dat
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s postupy při statistickém zpracování dat s využitím vhodného softwaru.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Splnit zápočtové testy v součtu na min. 60% včetně.
Zkouška:
Zkouška je písemná.
Hodnocení zkoušky:
výborně: <90;100> %
velmi dobře: <75;90) %
dobře: <60;75) %
nevyhověl: <0,60) %
|
Obsah
|
Empirický výzkum, hypotéza, plán a fáze výzkumu
Zdroje dat pro výzkum, techniky pořizování údajů, , dat
Úvod do testování hypotéz, chyba I. a II. druhu, interpretece výsledků, validita a reliabilita testu
Testy normality dat (chí kvadrát, Lilieforsův test, grafické testy,..), nezávislost v kontingenční tabulce
Jednovýběrové testy (střední hodnota, rozptyl, směrodatná odchylka) souvislost s intervalovým odhadem
Dvouvýběrové testy (shoda středních hodnot, rozptylu, relativní četnosti, párový test)
Neparametricé testy (pro jeden a dva výběry)
Jednofaktorová ANOVA
Základy regresní a korelační analýzy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
e-learning (Moodle)
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Řezanková, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3., aktualiz. vyd. Praha : Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-062-1.
-
Základní:
Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat : analýza a metaanalýza dat. Vyd. 2., opr. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
-
Doporučená:
Řezanková, Hana. Analýza kategoriálních dat. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0926-1.
-
Doporučená:
Pecáková, Iva. Statistika v terénních průzkumech. 2., dopl. vyd. Praha : Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-039-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
30
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat základní znalosti statistiky (KEM/STA) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
určit charakteristiky statistického souboru |
určit kvantily náhodné veličiny |
ovládat základy práce v MS Excel |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zpracovávat postupy různých typů reálných dat |
zpracovávat data pro software |
interpretovat a prezentovat data |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit plán výzkumu |
sestavit dotazník pro dotazníkové šetření |
provést vhodný náhodný výběr z populace |
formulovat výzkumné hypotézy a statisticky je vyhodnotit |
statistickým testem rozhodnout o parametrech rozdělení |
provést test o shodě středních hodnot mezi dvěma i více soubory |
rozhodnout o normalitě dat |
provést test dobré shody v kontingenční tabulce |
použítat statistický softwaru pro analýzu a statistické vyhodnocení dat |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Projektová výuka, |
Řešení problémů, |
Přednáška založená na výkladu, |
E-learning, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
|
|
|
|