|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / SEZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
SEZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Spolehlivost elektrotechnických zařízení
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KES/SEZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout základní pojmy a postupy z teorie spolehlivosti. Seznámit studenty zejména se základní filozofií teorie spolehlivosti.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: zápočtový test.
Zkouška: Kombinovaná zkouška teorie a příklady.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy teorie spolehlivosti, dělení poruch
2. Poruchový model, ukazatele spolehlivosti a jejich výpočet
3. Spojitá rozdělení poruch.
4. Diskrétní rozdělení poruch. Odhad parametrů rozdělení
5. Spolehlivost neobnovovaných systémů - sérioparalelní zapojení
6. Spolehlivost neobnovovaných systémů - metody rozkladu, cest a řezů
7. Zálohování, spolehlivost obnovovaných systémů - teorie obnovy
8. Markovovy modely, Markovovy řetězce
9. Markovovy procesy
10. Metoda stromu událostí
11. Metoda stromu poruch - teorie, konstrukce
12. Metoda stromu poruch - kvalitativní a kvantitativní analýza
13. Základní pojmy statistického zpracování dat, metody analýza
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
42
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základní pojmy teorie pravděpodobnosti (náhodný pokus, náhodný jev, pravděpodobnost jevu, atd.) |
ovládat základní výpočetní postupy matematického počtu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat základní výpočetní postupy matematického počtu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ovládat základní pojmy z problematiky kvality a teorie spolehlivosti |
popsat vlastními slovy základy teorie obnovy |
popsat způsoby zvyšování spolehlivosti systému a aplikují výpočty spolehlivosti pro jednotlivé způsoby |
orientovat se v problematice použití matematické statistiky a analýzy dat ve spolehlivosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat základní počty teorie pravděpodobnosti a aplikovat je do oboru spolehlivosti |
aplikovat výpočetní metody pro vybraná spojitá a diskrétní rozdělení náhodných veličin |
aplikovat metody pro určovaní spolehlivosti jednoduchých i složitých systémů |
rozlišit mechanismy degradace a vysvětlit využití Arheniova zákona pro konstrukci životnostních křivek
|
aplikovat výpočetní metody pro hodnocení obnovovaných systémů s využitím Markovových modelů |
analyzovat stromy poruch (FTA) a stromy událostí (ETA) |
využívat nástroje pro hodnocení regulace procesu a způsobilosti procesu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|