|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / ANEF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
ANEF2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Anatomie 2.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/ANA2N
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prvotním cílem je plynule navázat na předmět Anatomie 1. z 1/ZS problematikou svalů hlavy a krku, hrudníku a břišní stěny a v oblasti neuroanatomie tématem smyslů. Většinovou náplní přednášek je pak anatomie vnitřních systémů.
Zásadním cílem výuky anatomie obecně je připravit studenta tak, aby chápal provázanost jednotlivých anatomických
struktur a systémů lidského organismu v jeho celistvosti a výsledné funkčnosti.
Závěrečná ústní zkouška zahrnuje veškerá témata probraná v předmětech Anatomie 1. a Anatomie 2.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast na cvičeních
Průběžné zápočtové zkoušení 2x.
Závěrečná ústní zkouška
|
Obsah
|
Přednášky
1. Trávicí systém - dutina ústní, hltan, jícen, žaludek.
2. Trávicí systém - tenké a tlusté střevo, játra a slinivka břišní, topografické členění břišní dutiny.
3. Dýchací systém - dutina nosní, vedlejší nosní dutiny, nosohltan, hrtan, průdušnice, tracheobronchiální strom.
4. Dýchací systém - plíce, topografie hrudníku, mediastinum.
5. Srdce, velký a malý krevní oběh, cévy obecně, mikrocirkulace.
6. Přehled tepen.
7. Přehled žil a mízní systém.
8. Močový systém. Pohlavní ústrojí muže.
9. Pohlavní ústrojí ženy.
10. Smysly - stavba stěny koule oční, obsah koule oční, přídatné orgány oka.
11. Smysly - sluchově-rovnovážný aparát, kůže.
Cvičení
1. - 2. Ústní průběžné zkoušení - lebka, páteř, kostra hrudníku.
3. - 4. Svaly hlavy a krku.
5. - 6. Svaly hrudníku a břišní stěny.
7. - 8. Ústní průběžné zkoušení - svaly hlavy a krku, hrudníku a břišní stěny.
9. - 10. Ústní průběžné zkoušení - svaly zad a pánevního dna.
11. Opravná zkoušení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=15
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=14
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=49
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=48
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=54
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=57
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=16
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
MUDr. Lada Pavlíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Bc. Patrik Mik, Ph.D. (100%),
MUDr. Lada Pavlíková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
MUDr. Otto Kott, CSc. (100%),
Mgr. Bc. Patrik Mik, Ph.D. (100%),
MUDr. Lada Pavlíková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Fiala, Pavel; Valenta, Jiří,; Eberlová, Lada. Anatomie pro bakalářské studium ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0804-9.
-
Doporučená:
Čihák, Radomír; Grim, Miloš. Anatomie 2. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4788-0.
-
Doporučená:
Dauber, Wolfgang. Feneisův obrazový slovník anatomie.. 3. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1456-1.
-
Doporučená:
Dylevský, Ivan. Funkční anatomie. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3240-4.
-
Doporučená:
DYLEVSKÝ, Ivan, DRUGA, Rastislav a MRÁZKOVÁ, Olga. Funkční anatomie člověka.. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-7169-681-1.
-
Doporučená:
Hudák, Radovan; Kachlík, David. Memorix anatomie. 2017. ISBN 978-80-7553-420-0.
-
Doporučená:
Kott, O., Petříková, I. Vybrané kaitoly anatomie gastrointestinálního a respiračního systému. ZČU Plzeň, 2009. ISBN 978-80-7043-796-4.
-
Doporučená:
Dylevský, Ivan. Základy anatomie. Vyd. 1. Praha : Triton, 2006. ISBN 80-7254-886-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
33
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
83
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat a podrobně popsat kosti a jejich spojení
|
definovat části a charakterizovat funkci nervové soustavy |
vyjmenovat jednotlivé svaly končetin, popsat začátek a úpon a přiřadit inervaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
identifikovat jednotlivé končetinové svaly, jejich začátky a úpony |
rozpoznat jednotlivé kosti a kostěné útvary |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše části jednotlivých orgánů a struktur vnitřních systémů |
charakterizuje uložení a vzájemný vztah struktur vnitřních systémů |
definuje jednotlivé úrovně řízení lidského organismu a k těmto úrovním přiřazovat konkrétní zodpovědné struktury |
vysvětlí rozdíl mezi somatomotorickou, visceromotorickou, somatosenzitivní a viscerosenzitní inervací |
popíše malý a velký krevní oběh |
vyjmenuje jednotlivé části aorty, jejich větve a orgány, které jsou jimi vyživovány |
vysvětlí rozdíl a vztah mezi portálním oběhem, odtokem dutými žilami a pojem portokavální anastomózy |
popíše tepenné zásobení a žilní odtok v centrálním nervovém systému |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
identifikuje jednotlivé kosterní svaly, přiřazuje jim začátek, úpon, inervaci a funkci |
odlišuje korovou, podkorovou a spinální úroveň řízení hybnosti |
dává do vzájemného vztahu příslušné receptory, aferentní neurony, míšní segmenty, nervové dráhy a korovou reprezentaci |
k jednotlivým strukturám vnitřních systémů přiřazuje příslušnou inervaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|