|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / ANR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
ANR2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Anatomie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je plynule navázat na předmět Anatomie 1 z 1/ZS problematikou kardiovaskulárního systému, močového a pohlavního ústrojí, endokrinního a nervového systému. Závěrečná ústní zkouška pak ověřuje znalosti veškerých témat probraných v předmětech Anatomie 1 a Anatomie 2.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast na přednáškách 2x průběžné zkoušení závěrečná ústní zkouška
|
Obsah
|
Přednášky
1. Močové ústrojí.
2. Pohlavní ústrojí muže.
3. Pohlavní ústrojí ženy.
4. Průběžné zkoušení - kardiovaskulární systém.
5. Žlázy s vnitřní sekrecí. Nervová soustava obecně.
6. Mícha hřbetní. Míšní nervy a jejich větvení. Autonomní nervový systém. Pleteně předních větví míšních nervů.
7. Hlavové nervy.
8. Průběžné zkoušení - močové a pohlavní ústrojí.
9. Mozek - jednotlivé části a funkce.
10. Obaly + cévní zásobení CNS. Mozkové komory. Mozkomíšní mok a jeho cirkulace.
11. Přehled smyslů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Grim, M., Druga, R. Základy anatomie 2: Kardiovaskulární a lymfatický systém.. Praha: Galén, 2016. ISBN 978-80-7492-235-0.
-
Základní:
Grim, M., Druga, R. Základy anatomie 3: Trávicí, dýchací, močopohlavní a endokrinní systém. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-302-8.
-
Základní:
Grim, M., Druga, R. Základy anatomie 4a: Centrální nervový systém.. Praha: Galén, 2014. ISBN 978-80-7262-938-1.
-
Základní:
Grim, M., Druga, R. Základy anatomie 4b: Periferní nervový systém, smyslové orgány a kůže.. Praha: Galén, 2014. ISBN 978-80-7492-156-8.
-
Doporučená:
Čihák, Radomír; Grim, Miloš. Anatomie 2. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4788-0.
-
Doporučená:
Čihák, R. Anatomie 3. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5636-3.
-
Doporučená:
NAŇKA, O., ELIŠKOVÁ, M. Přehled anatomie. Praha: Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-206-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit problematiku lokomočního aparátu |
popsat jednotlivé orgány a struktury gastrointestinálního traktu, dýchacího a kardiovaskulárního sytému |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
rozumět latinské anatomické terminologii |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenuje jednotlivé části aorty, jejich větve a jednotlivé orgány, které jsou jimi vyživovány |
u srdce charakterizuje jeho uložení, stavbu stěny, srdeční chlopně, síně a komory |
popíše malý a velký krevní oběh |
vysvětlí rozdíl a vztah mezi portálním oběhem a odtokem dutými žilami |
definuje pojem portokavální anastomózy |
vysvětlí stavbu a funkci lymfatického systému |
vyjmenuje jednotlivé struktury močového a pohlavního ústrojí, charakterizuje jejich uložení a funkci |
vysvětlí hormonální produkci endokrinních žláz |
definuje jednotlivé hlavové nervy |
vysvětlí vznik míšního nervu a jeho větvení |
charakterizuje nervové pleteně a periferní nervy z nich vycházející |
vyjmenuje jednotlivé části mozku a charakterizuje jejich funkci |
charakterizuje stavbu stěny a obsah koule oční |
vysvětlí stavbu a funkci zevního, středního a vnitřního ucha |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
při popisu lidského organismu se vyjadřuje v latinské terminologii |
s použitím anatomických modelů a schémat identifikuje orgány a struktury kardiovaskulárního, močového, pohlavního, endokrinního a nervového systému |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|