|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / CLE3N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
CLE3N
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Cvičení z léčebné ergoterapie 3.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
14
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KFE/CLE2N
a KFE/ENPN
a KFE/EPS
a KFE/ENR
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/CLE4N
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Odborná praxe si klade za cíl vést studenty k praktické aplikací modelů a přístupů v pediatrii, v praxi ukázat význam poradenství v ergoterapii a prakticky předvádět základní principy ergoterapie u dětí. Zároveň studenty seznamuje se specifickými potřebami zdravotně - znevýhodněných klientů a s ergoterapií ve speciálních zařízeních.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast
ověření praktických dovedností
vypracování semestrální práce a její představení
|
Obsah
|
Obsahová náplň odborné praxe
- vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 3 měsíců
- vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 6 ti měsíců
- vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 9 ti měsíců
- vývojová kineziologie - praktické seznámení s globálními modely do 12 ti měsíců
- praktické využití vývojové kineziologie v ergoterapii
- praktické provádění ergoterapie u dětské mozkové obrny
- praktické provádění ergoterapie u centrální koordinační poruchy
- praktické provádění ergoterapie u vrozených vad
- praktické provádění ergoterapie u mentální retardace
- praktické provádění ergoterapie u poruch autistického spektra
- praktické provádění ergoterapie u poruch polykání
- praktické provádění ergoterapie u Downova syndromu
- ověření praktických dovedností u jednotlivých diagnóz
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie; Strnadová, Iva,; Krejčová, Lenka. Náročné mateřství : být matkou postiženého dítěte. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1616-2.
-
Doporučená:
Tecklin, Jan Stephen. Pediatric physical therapy. 4th ed. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2008. ISBN 978-0-7817-5399-9.
-
Doporučená:
Michael A. Alexander; Matthews, Dennis J. Pediatric rehabilitation : principles and practice. 4th ed. New York : Demos Medical, 2010. ISBN 978-1-933864-37-2.
-
Doporučená:
Mrzena, Bohuslav. Pediatrie : vybrané kapitoly pro studující speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. 1. vyd. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-182-9.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie; Klégrová, Jarmila. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.
-
Doporučená:
Lebl, Jan,; Janda, Jan,; Pohunek, Petr. Praktická pediatrie : obvyklé diagnostické a léčebné postupy na Pediatrické klinice v Motole. 1. vyd. Praha : Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-578-9.
-
Doporučená:
SVOBODA, Mojmír, KREJČÍŘOVÁ, Dana a VÁGNEROVÁ, Marie. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 2.. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Vývojová psychologie : dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
154
|
Celkem
|
154
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní principy sestavování ergoterapeutického programu
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat ergoterapeutické koncepce a modely v klinické ergoterapii u vybraných diagnóz
|
indikovat na základě vyšetření v krátkodobém ergoterapeutickém programu biomechanický a rehabilitační přístup
|
trénovat soběstačnost v personálních a instrumentálních běžných denních činnostech
|
aplikovat nácvik v používání kompenzačních pomůcek a provádět návrhy na úpravu domácího prostředí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládá globální pohybové vzory do 3, 6 ti, 9 ti, 12 ti měsíců věku |
odlišuje mezi jednotlivými typy globálních pohybových vzorů |
analyzuje rozdíly v náplni ergoterapeutické jednotky u jednotlivých diagnóz |
vytváří cíl terapie, navrhuje vhodné rámce vztahů a přístupy, provádí základní terapii |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|