|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / FTS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
FTS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Fyzikální terapie
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
47 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je ověření teoretických znalostí ze všech oblastí fyzikální terapie.
|
Požadavky na studenta
|
Při hodnocení jsou posuzovány získané vědomosti z fyzikální terapie.
|
Obsah
|
Obsah:
1. Rozdělení fyzikální terapie
2. Indikace a kontraindikace
3. Zásady volby fyzikální terapie
4. Klasické a reflexní masáže
5. Malá a velká vodoléčba
6. Mechanoterapie
7. Termoterapie
8. Elektroterapie
9. Fototerapie
10. Balneoterapie a klimatoterapie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
GILLERT, Otto. Elektrotherapie. 2. Auflage, München: Pflaum Verlag, 1983. ISBN 3- 7905-0372-X.
-
Doporučená:
EDEL, Herbert. Fibel der Elektrodiagnostik und Elektrotherapie.6. Auflage. Berlin: Verlag Gesundheit GMBH, 1991.
-
Doporučená:
Ipser, J., Přerovský K. Fysiatrie. Praha: Avicenum, 1972.
-
Doporučená:
HUPKA, Jozef a KOLESÁR, Juraj a ŽALOUDEK, Karel. Fyzikálna terapia. Martin: Osveta, 1980.
-
Doporučená:
Poděbradský, Jiří a Vařeka, Ivan. Fyzikální terapie I. Praha, 1998. ISBN 80-7169-661-7.
-
Doporučená:
Poděbradský, Jiří; Vařeka, Ivan. Fyzikální terapie II.. Vyd. 1. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-661-7.
-
Doporučená:
Poděbradský, Jiří a Poděbradská, Radana. Fyzikální terapie: manuál a algoritmy. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2899-5.
-
Doporučená:
Trojan, Stanislav. Lékařská fyziologie. Vyd. 4., přeprac. a dopl. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0512-5.
-
Doporučená:
Ganong, William F. Přehled lékařské fyziologie : dvacáté vydání. Praha : Galén, 2005. ISBN 80-7262-311-7.
-
Doporučená:
Capko, Ján. Základy fyziatrické léčby. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-341-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat postupy aplikace léčebné masáže |
charakterizovat princip ošetření jizvy |
definovat masážní hmaty |
vysvětlit účinky, dávkování, indikace a kontraindikace masáže |
vysvětlit reakce organismu na aplikaci fyzikální terapie |
vyjmenovat indikace a kontraindikace využití hydroterapie, mechanoterapie a termoterapie |
definovat indikace a kontraindikace využití fototerapie, galvanoterapie a iontoforézy |
vyjmenovat indikace a kontraindikace využití středněfrekvenční, vysokofrekvenční a nízkofrekvenční magnetoterapie |
vysvětlit reakce organismu na aplikaci fyzikální terapie v oblasti balneologie |
charakterizovat kombinaci a koordinaci fyzikální terapie v rámci fyzioterapie a celé medicíny |
vysvětlit zásady předepisování jednotlivých druhů fyzikální terapie v rámci balneologie |
charakterizovat jednotlivé druhy fyzikálních energií využitelných v rámci fyzikální terapie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
předvést ošetření jizvy |
v požadovaném postupu a se správným výběrem hmatů aplikovat vybrané druhy klasické masáže včetně masáže celkové |
zhodnotit možné kontraindikace hydroterapie, mechanoterapie a termoterapie |
cíleně aplikovat procedury fototerapie, galvanoterapie a iontoforézy |
provádět reflexní masáže |
po zvážení případných kontraindikací aplikovat procedury středněfrekvenční, vysokofrekvenční a nízkofrekvenční magnetoterapie |
kombinovat léčebné postupy ve fyzikální terapii |
aplikovat léčebné postupy fyzikální terapie u jednotlivých chorob |
na základě klinické diagnózy a diagnostiky vybrat individuální terapii vzhledem k požadovaným účinkům a možným kontraindikacím širokého spektra fyzikálních podnětů v oblasti reflexních masáží, balneologie, klimatologie, léčby světlem, mechanoterapie, termoterapie, hydroterapie, terapie galvanickými proudy a střídavým proudem |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
jedná se o státní závěrečnou zkoušku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
jedná se o státní závěrečnou zkoušku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
jedná se o státní závěrečnou zkoušku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|