|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / FZZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
FZZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Fyziologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět navazuje na znalosti stavby lidského těla, popisuje fyziologické funkce jednotlivých vnitřních systémů.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkoušení.
|
Obsah
|
Přednášky
1. Fyziologie buňky. Získávání energie. Polarizace buněčné membrány. Iontové kanály a jejich funkce. Klidový a akční potenciál.
2. Fyziologie svalové tkáně.
3. Fyziologie krve. Funkce hemoglobinu a jeho metabolizmus. Energetická bilance erytrocytu. Sedimentace. Hematokrit. Leukocyt - dělení, funkce, fagocytóza. Diferenciální krevní obraz. Trombocyt - funkce. Hemostáza. Mechanismus hemokoagulace. Fibrinolýza.
4. Fyziologie imunitního systému. Specifická a nespecifická imunita.
5. Fyziologie kardiovaskulárního systému. Elektrické aktivity kardiomyocytů, klidový a akční potenciál. EKG. Srdeční cyklus. Starlingův zákon. Zevní projevy srdeční činnosti. Hemodynamika krevního oběhu. Tok a tlak v tepnách. Mikrocirkulace. Tok krve a tlak v žilách. Řízení krevního oběhu. Lymfatický systém.
6. Fyziologie respiračního systému.
7. Fyziologie vylučování - činnost ledvin. Řízení ledvinných funkcí.
8. Fyziologie GIT - mechanická funkce, regulační mechanismy, tvorba šťáv a enzymů a tkáňových hormonů, resorpce živin a minerálů, bazální metabolismus, energetický ekvivalent. Přeměna látek a energií.
9. Fyziologie endokrinního systému.
10. Fyziologie pohlavních systémů. Menstruační cyklus.
11. Mechanismus nervového řízení - hierarchie působení CNS na periferní orgány.
12. Učení, paměť, spánek.
13. Fyziologie smyslů - zrak, sluch.
14. Fyziologie smyslů - čich, chuť, taktilní čití, bolest.
15. Fyziologie kůže. Receptory.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat anatomii vnitřních orgánů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlí funkci a popíše princip jejího řízení u všech orgánových systémů |
definuje pojem specifická a nespecifická imunita |
popíše integrační funkci CNS |
vysvětlí hemodynamiku krevního oběhu |
definuje plicní objemy a kapacity |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
v navazujících preklinických a klinických předmětech vyvozuje ze znalosti fyziologických funkcí |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|