|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / KRHCS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
KRHCS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Komprehenzivní rehabilitace
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Ověřit teoretické znalosti komprehenzivní rehabilitace s důrazem na léčebnou rehabilitaci v jednotlivých klinických oborech, u jednotlivých onemocněních.
|
Požadavky na studenta
|
Při hodnocení jsou posuzovány získané vědomosti z komprehenzivní rehabilitace.
|
Obsah
|
Zhodnocení klinického obrazu konkrétního onemocnění v dané indikační oblasti, návrh postupů a technik v rámci diagnostiky a terapie z pohledu fyzioterapeuta/ergoterapeuta v rámci komprehenzivní rehabilitace, využití technických pomůcek, edukace a socializace.
Indikační oblasti:
Intenzivní medicína
Chirurgie
Traumatologie
Ortopedie
Protetika
Gynekologie a porodnictví
Urologie
Diabetologie
Kardiologie
Kardiochirurgie
Onkologie
Neurologie
Pediatrie
Geriatrie
Psychiatrie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rock, Carmen-Manuela; Petak-Krueger, Sibylle. Agisticko-excentrické kontrakční postupy k ovlivnění funkčních poruch pohybového systému : techniky dle dr. Brüggera. Zürich : Dr. Brügger-Institut, 2000.
-
Doporučená:
Friedlová, Karolína. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1314-4.
-
Doporučená:
Reibnitz, Christine von. Case management : praktisch und effizient. Heidelberg : Springer, 2009. ISBN 978-3-642-01316-4.
-
Doporučená:
Kraus, Jan. Dětská mozková obrna. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1018-8.
-
Doporučená:
Gilbertová, Sylva; Matoušek, Oldřich. Ergonomie : optimalizace lidské činnosti. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0226-6.
-
Doporučená:
KLUSOŇOVÁ, Eva. Ergoterapie v praxi. 1. vyd. Brno: NCONZO, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Doporučená:
Feldenkrais, Moshé. Feldenkraisova metoda : pohybem k sebeuvědomění. Vyd. 1. Praha : Pragma, 1996. ISBN 80-7205-058-3.
-
Doporučená:
Trojan, Stanislav. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1296-2.
-
Doporučená:
Hromádková, Jana. Fyzioterapie. Vyd. 1. Jinočany : H & H, 1999. ISBN 80-86022-45-5.
-
Doporučená:
Řasová, Kamila. Fyzioterapie u neurologicky nemocných : (se zaměřením na roztroušenou sklerózu mozkomíšní). Praha : Ceros, 2007. ISBN 978-80-239-9300-4.
-
Doporučená:
Kalvach, Zdeněk. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2490-4.
-
Doporučená:
Bobath, Berta. Hemiplégia dospelých : vyhodnotenie a liečba. 1. slovenské vyd. Bratislava : Liečreh, 1997. ISBN 80-967383-4-8.
-
Doporučená:
Hátlová, Běla; Suchá, Jitka. Kinezioterapie demencí : [pohybová cvičení v léčbě demencí]. Vyd. 1. Praha : Triton, 2005. ISBN 80-7254-564-7.
-
Doporučená:
Haladová a kol. Léčebná tělesná výchova - cvičení. IDVPZ Brno, 1997.
-
Doporučená:
Léčebné rehabilitační postupy Ludmily Mojžíšové. Vyd. 1. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-187-9.
-
Doporučená:
Lewit, Karel. Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. 5. přeprac. vyd. Praha : Sdělovací technika, 2003. ISBN 80-86645-04-5.
-
Doporučená:
Higgs, Paul; Jones, Ian Rees. Medical sociology and old age : towards a sociology of health in later life. Abingdon : Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-39860-2.
-
Doporučená:
Valenta, Milan; Michalík, Jan,; Lečbych, Martin. Mentální postižení : v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3829-1.
-
Doporučená:
Hladký, Aleš; Židková, Zdeňka. Metody hodnocení psychosociální pracovní zátěže : metodická příručka. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-890-5.
-
Doporučená:
Klevetová, Dana; Dlabalová, Irena. Motivační prvky při práci se seniory. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.
-
Doporučená:
SHUMWAY-COOK, Anne a WOOLLACOTT, Marjorie H. Motor control: translating research into clinical practice.. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2007. ISBN 0-7817-6691-5.
-
Doporučená:
Travell, Janet G.; Simons, David G. Myofascial pain and dysfunction : the trigger point manual. Volume 2, The lower extremities. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 1993. ISBN 0-683-08367-8.
-
Doporučená:
Mumenthaler, Marco; Bassetti, Claudio L.,; Daetwyler, Christof J. Neurologická diferenciální diagnostika. 1. české vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2298-6.
-
Doporučená:
Fuller, Geraint. Neurologické vyšetření snadno a rychle. 1. české vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1914-6.
-
Doporučená:
Opavský, Jaroslav. Neurologické vyšetření v rehabilitaci pro fyzioterapeuty. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0625-X.
-
Doporučená:
Pfeiffer, Jan. Neurologie v rehabilitaci : pro studium a praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1135-5.
-
Doporučená:
Lippert-Grüner, Marcela. Neurorehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2005. ISBN 80-7262-317-6.
-
Doporučená:
Dutton, Mark. Orthopaedic : examination, evaluation, and intervention. 2nd ed. New York : McGraw-Hill Medical, 2008. ISBN 978-0-07-147401-6.
-
Doporučená:
Magee, David J. Orthopedic physical assessment / David J. Magee. 5th ed. St. Louis : Elsevier Saunders, 2008. ISBN 978-0-7216-0571-5.
-
Doporučená:
Štilec, Miroslav. Pohybově-relaxační programy pro starší občany. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0788-3.
-
Doporučená:
Chaitow, Leon. Positional release techniques. 3rd ed. Edinburgh : Elsevier, 2007. ISBN 978-0-443-10115-1.
-
Doporučená:
Štilec, Miroslav. Program aktivního stylu života pro seniory. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-920-8.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-774-4.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Rehabilitace po cévní mozkové příhodě. Grada, 2004.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Lippertová-Grünerová, Marcela. Rehabilitace v kómatu. Praha: Galén. ISBN 9788072627615.
-
Doporučená:
Klusoňová, Eva; Pitnerová, Jana. Rehabilitační ošetřování pacientů s těžkými poruchami hybnosti. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2000. ISBN 80-7013-319-8.
-
Doporučená:
Smolíková, Libuše; Máček, Miloš. Respirační fyzioterapie a plicní rehabilitace. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-527-3.
-
Doporučená:
Havrdová, Eva. Roztroušená skleróza. Vyd. 2. Praha : Triton, 2000. ISBN 80-7254-117-X.
-
Doporučená:
Taylor, Steve; Field, David. Sociology of health and health care. Oxford : Blackwell Publishing, 2003. ISBN 1-4051-0869-X.
-
Doporučená:
Pavlů, Dagmar. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody I. : koncepty a metody spočívající převážně na neurofyziologické bázi. 2., opr. vyd. Brno : CERM, 2003. ISBN 80-7204-312-9.
-
Doporučená:
Davies, Patricia M. Steps to follow : the comprehensive treatment of patients with hemiplegia. 2nd ed. Heidelberg : Springer, 2000. ISBN 978-3-540-60720-5.
-
Doporučená:
Bass?e Gjelsvik, Bente E. The Bobath concept in andulth neurology. Stuttgart ; Thieme, 2008. ISBN 978-3-13-145451-5.
-
Doporučená:
Lippertová-Grünerová, Marcela. Trauma mozku a jeho rehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-569-7.
-
Doporučená:
Simons, David G.; Travell, Janet G.,; Simons, Lois S. Travell & Simons' myofascial pain and dysfunction : the trigger point manual. Volume 1, Upper half of body. 2nd ed. Baltimore : Lippincott Williams & Wilkins, 1999. ISBN 0-683-08363-5.
-
Doporučená:
Neubauerová, Lenka; Javorská, Miroslava; Neubauer, Karel. Ucelená rehabilitace osob s postižením centrální nervové soustavy. Hradec Králové : Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-109-9.
-
Doporučená:
Votava, Jiří. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0708-5.
-
Doporučená:
KRIVOŠÍKOVÁ, Maria. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
-
Doporučená:
Vojta, Václa, Peters, Annagret. Vojtův princip: svalové souhry v reflexní lokomoci a motorické ontogenezi. Praha, 2010. ISBN 978-80-247-2710-3.
-
Doporučená:
Chaloupka, Richard. Vybrané kapitoly z LTV v ortopedii a traumatologii. Vyd. 1. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2001. ISBN 80-7013-341-4.
-
Doporučená:
Gúth, Anton. Výchovná rehabilitace, aneb, Jak vyučovat školu páteře : odborná publikace určená pro odbornou i laickou veřejnost. Praha : X-Egem, 2000. ISBN 80-7199-039-6.
-
Doporučená:
GÚTH, Anton. Vyšetrovacie metodiky v rehabilitácii pre fyzioterapeutov: učebnica určená pre fyzioterapeutov, rehabilitačných pracovníkov, rehabilitačných asistentov a iných študujúcich v oblasti rehabilitácie. Bratislava: Liečreh Gúth, 2004. ISBN 80-88932-13-0.
-
Doporučená:
Dvořák, Radmil. Základy kinezioterapie. Olomouc : Univerzita Palackého, 2007. ISBN 978-80-244-1656-4.
-
Doporučená:
Ambler, Zdeněk. Základy neurologie : [učebnice pro lékařské fakulty]. 7. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-707-3.
-
Doporučená:
Velemínský, Miloš. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice : Dona, 2007. ISBN 978-80-7322-109-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
splněné zápočty a zkoušky studijního programu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orientuje v terminologii jednotlivých součástí komprehenzivní rehabilitace, popíše význam a prostředky využívané v jednotlivých součástech komprehenzivní rehabilitace, vysvětlí principy komprehenzivní rehabilitace u jednotlivých onemocnění v dané indikační oblasti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|