|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / LTVF3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
LTVF3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Léčebná tělesná výchova 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
55 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/LTV4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/CF4, KFE/SOPF4
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se základními metodikami a technikami léčebné tělesné výchovy, které lze využít v indikační oblasti urologie, interního lékařství a neurologie. Výklad obsahuje postup zahrnující veškeré prvky péče o klienta od komplexního vyšetření až po cílenou komprehenzivní rehabilitaci.
|
Požadavky na studenta
|
Přednášky - vypracování 2 průběžných testů a zápočtového testu s 90% úspěšností.
Cvičení - 80% aktivní účast na hodinách cvičení a průběžné a závěrečné prověřování praktických dovedností.
|
Obsah
|
Přednášky:
1. LTV v urologii. LTV při inkontinenci. LTV u dialýzovaného klienta.
2. LTV v diabetologii. LTV u obezity.
3. LTV v kardiologii.
4. LTV v kardiochirurgii. LTV při poruchách arteriální a periferní žilní cirkulace.
5. LTV při obstrukčních plicních chorobách.
6. LTV v onkologii.
7. LTV v psychiatrii. Kognitivní rehabilitace.
8. LTV u psychosomatického pacienta.
9. LTV při vertebrogenním algickém syndromu I.
10. LTV při vertebrogenním algickém syndromu II.
Cvičení:
Základy PNF.
Metoda sestry Kenny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Klener, Pavel. Klinická onkologie. Praha : Galén, 2002. ISBN 80-7262-151-3.
-
Doporučená:
Adam, Zdeněk; Vorlíček, Jiří,; Koptíková, Jana. Obecná onkologie a podpůrná léčba. Vyd. 1. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0677-6.
-
Doporučená:
Adler, Susan S.; Beckers, Dominiek; Buck, Math. PNF in practice : an illustrated guide. 3rd ed. Heidelberg : Springer, 2008. ISBN 978-3-540-73901-2.
-
Doporučená:
Holubářová, Jiřina; Pavlů, Dagmar. Proprioceptivní neuromuskulární facilitace. 1. část. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1294-2.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Pavlů, Dagmar. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody I. : koncepty a metody spočívající převážně na neurofyziologické bázi. 2., opr. vyd. Brno : CERM, 2003. ISBN 80-7204-312-9.
-
Doporučená:
Rašev, Eugen. Škola zad. 1. vyd. Praha : Direkta, 1992. ISBN 80-900272-6-1.
-
Doporučená:
Klener, Pavel. Vnitřní lékařství. 4., přeprac. a dopl. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-705-9.
-
Doporučená:
Souček, Miroslav,; Špinar, Jindřich,; Vorlíček, Jiří. Vnitřní lékařství. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2110-1.
-
Doporučená:
Navrátil, Leoš. Vnitřní lékařství : pro nelékařské zdravotnické obory. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2319-8.
-
Doporučená:
Kobilková, Jitka. Základy gynekologie a porodnictví. 1. vyd. Praha : Galén, 2005. ISBN 80-7262-315-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
44
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
4
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
63
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student klasifikuje jednotlivé choroby v indikační oblasti ortopedie, revmatologie, gynekologie a porodnictví |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikuje teoretické znalosti do praxe. Hodnotí výsledky, preferuje nejvhodnější typ pohybové aktivity a edukuje pacienta k aktivní účasti na léčbě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student klasifikuje jednotlivé choroby v indikační oblasti urologie, interního lékařství a neurologie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikuje teoretické znalosti do praxe. Hodnotí výsledky, preferuje nejvhodnější typ pohybové aktivity a edukuje pacienta k aktivní účasti na léčbě |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
|
|
|
|