|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / ORT4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
ORT4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ortotika 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenty s vybavováním ortotickými pomůckami ve specifickém prostředí dětských pacientů, kde je vycházeno z odlišných postupů a využití jiných stavebnicových dílců respektujících progresivní růst.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast na seminářích (25% je možno nahradit)
seminární práce na zadané téma
zápočtový test - 75%.
|
Obsah
|
1. Korekce vrozených a získaných vad u dětí, princip působení, remodelace skeletu a měkkých tkání. Silové působení ortéz pro děti a jejich dimenzování s ohledem na jejich tvar, materiál a komponenty.
2. Ortézy pro hlavu a hlavokrční ortézy (napr. i korekční helmyčky atd..)
3. Základní pravidla pro korzetoterapii. Trupové ortézy pro korekci ve frontální rovině. Trupové ortézy pro korekci v sagitální rovině.
4. Ortézy HK pro rameno a loket. Ortézy HK pro předloktí, ruku a prsty.
5. Ortézy pro kyčelní kloub. Ortézy pro kolenní kloub. Ortézy pro hlezno a nohu.
6. Ortézy podle Sarmienta pro HK a DK. Derotační ortézy HK a DK.
7. Ortoprotézy. Recyprokátory. Speciální ortézy (např. s návazností na instrumentaci - zevní fixátory a pod)
8. Odlišnosti v braní měrných podkladů u dětských pacientů. Vyšetření hybných stereotypů formou hry
9. Přehled dílů pro stavbu dětských ortéz. Odlišnosti v nácviku chůze.
10. Modifikace se stavitelnou velikostí. Kompenzační pomůcky pro děti.
11. Sportovní činnosti s pomůckou. Plávaní s pomůckou. Hygiena při používání ortopedických pomůcek
12. Výroba atypických dílů mimo velikostní škálu.
13. Příprava školního místa pro různé typy postižení. Integrace do zájmových organizací
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MAY, B.J. Amputations and prosthetic. Philadelphia:Davis company.
-
Doporučená:
Feneis, Heinz; Dauber, Wolfgang. Anatomický obrazový slovník. Vyd. 2. české, přeprac. a rozš., v nakl. Grada vyd. 1. čes. Praha : Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-197-6.
-
Doporučená:
BRINCKMANN, E. Orthopadische biomechani. Thieme, 2000.
-
Doporučená:
Ortopedická protetika. Praha:FOPTO, 2004.
-
Doporučená:
HUSIĆ, Ivan. Ortotika: doporučený učební text pro rekvalifikační kurzy. [Praha]: Federace ortopedických protetiků technických oborů, 2003.
-
Doporučená:
KAPHINGST,W. HEIM, S. Protetika. Praha: FOPTO, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
57
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat jednotlivou údržbu ortopedických pomůcek |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provádět údržbu ortotických pomůcek v praxi |
pod vedením edukovat klienta k správné údržbě |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat rozdíly ve vybavování ortotickými pomůckami mezi dospělým klientem a dítětem |
popsat typické dětské vady |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyšetřit dětského klienta |
vytvořit vhodnou pomůcku |
aplikovat vhodnou pomůcku |
pod vedením edukovat dětského klienta a jeho rodinné příslušníky v používání pro zvýšení soběstačnosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|