|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / PA4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
PA4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pohybové aktivity 4.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je doplnit zásobník cviků pro využití v praxi. Studenti sami zpracovávají a vedou cvičební jednotky.
|
Požadavky na studenta
|
Docházka 80%
Seminární práce
|
Obsah
|
1. Cvičení na podporu správného držení těla.
2. Cvičení vhodná pro bolestivé stavy pohybového aparátu.
3. Cvičení vhodná pro redukci tělesné nadváhy.
4. Cvičení vhodná pro zvýšení funkční zdatnosti jedince s důrazem na kardiorespirační systém.
5. Cvičení vhodná pro zlepšení kognice a reakce.
6. Cvičení vhodná pro zvýšení stability.
7. Cvičení vhodná pro seniory s omezenou schopností lokomoce.
8. Testování funkční zdatnosti skupiny seniorů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pavlů, Dagmar. Cvičení s Thera-Bandem : se zřetelem ke konceptu dle Brüggera. Brno : CERM, 2004. ISBN 80-7204-334-X.
-
Doporučená:
Kadeřávková, Květoslava. Didaktika tělesné výchovy : Učebnice pro stř. zdravot. školy, stud. obor rehabilitační pracovník. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1988.
-
Doporučená:
Krejčík. DVD Hubněte s power jogou.
-
Doporučená:
Hošková, Blanka; Matoušová, Miluše. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy : pro studující FTVS UK. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1392-5.
-
Doporučená:
Bursová,M. Kompenzační cvičení. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Blahušová E. Pilatesova metoda I., II. III.. Olympia Praha, 2004.
-
Doporučená:
Tlapák, P. Tvarování těla pro muže i ženy. Praha : ARSCI, 1999. ISBN 80-86078-00-0.
-
Doporučená:
Šípková Olga. video - Aerobik pro všechny.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat různé formy cvičení |
popsat současnou nabídku komerčně dostupných cvičebních lekcí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybrat a doporučit vhodné pohybové aktivity pro jedince se zdravotním omezením v návaznosti na předchozí výuku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
mít dostatečné zásoby cviků pro potřeby tvorby cvičební jednotky |
popsat testovací postupy pro zhodnocení efektivity cvičení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit vhodné cvičební jednotky dle požadovaného zaměření |
stanovit vhodné parametry cvičební lekce |
vyhodnotit výsledky testování zdatnosti jedince |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|