|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / PROT4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
PROT4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Protetika 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenty s vybavováním protetickými pomůckami ve specifickém prostředí dětských pacientů, kde je vycházeno z odlišných postupů a využití jiných stavebnicových dílců respektujících progresivní růst.
|
Požadavky na studenta
|
80% účasti na výuce
seminární práce na zadané téma
zápočtový test - 75%
|
Obsah
|
1. Odlišnosti v braní měrných podkladů u dětských pacientů
2. Vyšetření hybných stereotypů formou hry
3. Přehled dílů pro stavbu dětských protéz
4. Stavba dětské protézy DK po amputaci
5. Stavba dětské protézy DK při vrozené vadě s netypickým pahýlem
6. Stavba dětské protézy HK
7. Odlišnosti v nácviku chůze
8. Modifikace se stavitelnou velikostí
9. Sportovní činnosti s pomůckou
10. Výroba atypických dílů mimo velikostní škálu
11. Hygiena při používání protetických pomůcek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hadraba, Ivan. Ortopedická protetika. (II. část). 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1296-8.
-
Základní:
HEIM, S. a W. KAPHINGST. Základy protetiky dolních a horních končetin. Praha: Nakladatelství Svoboda, 2002.
-
Doporučená:
MAY, B.J. Amputations and prosthetics. Philadelphia:Davis company. ISBN 0-8036-0043-7.
-
Doporučená:
Feneis, Heinz; Dauber, Wolfgang. Anatomický obrazový slovník. Vyd. 2. české, přeprac. a rozš., v nakl. Grada vyd. 1. čes. Praha : Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-197-6.
-
Doporučená:
BRINCKMANN, E. Orthopadische biomechanik. Thieme, 2000.
-
Doporučená:
Lusardi, Michelle M.; Jorge, Milagros "Millee"; Nielsen, Caroline. Orthotics & prosthetics in rehabilitation. 3rd ed. St. Louis : Saunders, 2013. ISBN 978-1-4377-1936-9.
-
Doporučená:
Ortopedická protetika - odborný časopis Federace ortopedických protetiků technických oborů (FOPTO). ISSN 1212-6705.
-
Doporučená:
HADRABA, Ivan. Protetické pomůcky u některých vad a defektů v dětském věku. Medica revue, 1996.
-
Doporučená:
KAPHINGST, W., HEIM, S. Protetika. Praha: FOPTO, 2003.
-
Doporučená:
MAŘÍK I. Systémové, končetinové a kombinované vady skeletu: diagnostické a biomechanické aspekty - 1.část. Monografie. In. Pohybové ústrojí. 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
72
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat stavbu protetických pomůcek na horních končetinách |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
odebrat měrné podklady |
vytvořit protézu pro horní končetinu |
aplikovat protézu pro horní končetinu |
pod dohledem edukovat klienta v používání a údržbě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenuje rozdíly ve vybavování protetickými pomůckami mezi dospělým klientem a dítětem |
popíše typické dětské vady |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
odebírá měrné podklady od dítěte |
vytvoří vhodnou protetickou pomůcku pro dítě |
aplikuje vhodnou protetickou pomůcku pro dítě |
pod vedením edukuje dětského klienta a jeho rodinné příslušníky v používání pro zvýšení soběstačnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|