|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / SOPE3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
SOPE3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá odborná praxe 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
160
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KFE/EBP nebo KFE/EBPN a KFE/EKO a KFE/VS a KFE/VME3 a KFE/EMP
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/SOE4, KFE/SOPE4
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Je zaměření na praktickou aplikaci teoretických znalostí preklinických a klinických oborů při samostatné ergoterapeutické práci ve zdravotnickém zařízení, získání praktických dovedností z předmětů z ergoterapie a rozšíření praktických dovedností při vyšetření a terapii.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast na pracovišti, vypracování deníku odborné praxe včetně 2 kazuistik, prezentace pracoviště a 1 kazuistiky na Studentské konferenci.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta: Student naplní požadavky na deník praxe, v rámci kterého vypracuje kasuistiku. Na tuto kasuistiku následně získá zpětnou vazbu od vedoucího předmětu formou konzultace ve skupině s ostatními studenty. Po naplnění všech podmínek v rámci deníku praxe, student získá zápočet.
|
Obsah
|
Na základě vyšetření stanovení cíle terapie a plánování krátkodobého programu dle potřeb klienta, vedení a edukace klienta v rámci terapeutické jednotky v individuální a skupinové terapii, výcvik soběstačnosti v personálních a instrumentálních všedních denních aktivitách, aplikace biomechanického, rehabilitačního, neurovývojového a psychosociálního přístupu v krátkodobém a dlouhodobém ergoterapeutickém programu v neurorehabiliaci a v ostatních indikačních oblastech, doporučení úpravy domácího a pracovního prostředí, využívání standardizovaných testů k odhalení problémových oblastí klienta, výcvik kognitivních funkcí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pfeiffer, J. Ergoterapie1.
-
Doporučená:
Pfeiffer, J. Ergoterapie2.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Rehabilitace po cévní mozkové příhodě. GRADA, 2004.
-
Doporučená:
Řasová, K. Rehabilitace u neurologických onemocnění. 2007.
-
Doporučená:
Pavlů, D. Speciální fyzioterapeutické metody.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
160
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
5
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
170
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit účel a teoretickou podstatu všech úkonů, které v rámci odborné praxe provádí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
na základě ergoterapeutického vyšetření stanovit cíl terapie a sestavit krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický program
|
aplikovat terapeutické činnosti a techniky adekvátní k celkovému stavu klienta a s ohledem na diagnózu a předpis lékaře
|
edukovat klienta k aktivní spolupráci
|
spolupracovat s rodinou klienta a s ostatními členy multidisciplinárního týmu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
obhajuje zvolené ergoterapeutické postupy v rámci konkrétních případových studií |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracuje se zdravotnickou dokumentací
|
aplikuje vyšetření klienta s ohledem na diagnózu
|
analyzuje výsledky vyšetření a na jejich základě sestavuje krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán
|
využívá biomechanický, rehabilitační, neurovývojový a psychosociální přístup
|
aplikuje výcvik kognitivních funkcí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|