|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / SOPF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
SOPF2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Souvislá odborná praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
80
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
43 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KFE/LTVF1
a KFE/VMF2
a KFE/FTF2
a KFE/SOPF1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/SOPF3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s pracovištěm a vymezením jednotlivých částí fyzioterapeutického zařízení, provozem a s organizační strukturou zařízení, pracovním řádem a bezpečnostními předpisy. Kategorizovat a upřesnit diagnózy a zdravotní problémy pacientů.
Odborná praxe je zaměřena na samostatnou praktickou činnost pod stálým odborným dohledem ve zdravotnickém zařízení. Integruje a konfrontuje získání teoretických vědomostí z preklinických a klinických oborů s praktickou činností. Procvičování diagnostiky i terapie z pohledu komprehenzivní rehabilitace v traumatologii, chirurgii, ortopedii, interním lékařství, pediatrické pneumonologii a gynekologii.
|
Požadavky na studenta
|
Ověření praktických znalostí a dovedností, hodnocení přístupu studenta/ky v praxi s cíleným vyšetřením a vedením cvičení včetně instruktáže na základě získaných teoretických znalostí 1. - 3. semestru.
Docházka v hodinách 100 % s aktivní účastí.
Vypracování deníku odborné praxe, včetně 1 kazuistiky.
Prezentace pracoviště a 1 kazuistiky na studentské konferenci.
|
Obsah
|
1. Komplexní fyzioterapie v oblasti traumatologie. Komplexní fyzioterapie při poškození kůže,
kloubů, šlach, svalů a cév, při popáleninách, při frakturách na horní končetině, dolní
končetině, při frakturách páteře a jejich komplikacích, po luxacích na horní končetině a
dolní končetině, při poškození ruky.
2. Komplexní fyzioterapie v oblasti chirurgie. Před a pooperační péče po operaci hrudníku,
břicha a mozku, fyzioterapie na jednotkách intenzivní péče.
3. Komplexní fyzioterapie v oblasti ortopedie. Metodika a zásady při vadném držení těla, při
vadách páteře v rovině sagitální a frontální, u vad hrudníku a u vad horních a dolních
končetin. Metodika a zásady fyzioterapie u operací se zachováním pohybu v kloubu, se
zrušením pohybu v kloubu, s korekcí deformit.
4. Komplexní fyzioterapie v oblasti vnitřního lékařství. Metodika a zásady u kardiaků,
metabolických onemocnění, hypertenze.
5. Komplexní fyzioterapie v oblasti pediatrie. Využití dechové gymnastiky u onemocnění horních
cest dýchacích, astma bronchiale a dalších plicních onemocnění.
6. Komplexní fyzioterapie v gynekologii, porodnictví a urologii. Metodiky cvičení v
těhotenství, při porodu a v šestinedělí. Ovlivnění pánevního dna při stresové a urgentní
inkontinenci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Janda,V. Funkční svalový test. Grada ,s.r.o. Praha, 1996.
-
Doporučená:
Hromádková,J. a kol. Fyzioterapie H+H. Jinočany, 1999.
-
Doporučená:
Janda,V.,Paulů,D. Goniometrie. IDVPZ Brno, 1993.
-
Doporučená:
Haladová,E.a kol. Léčebná tělesnávýchova- cvičení. IDVPZ Brno, 1997.
-
Doporučená:
Lewit Karel. Manipulační léčba v myoskeletátní medicíně. Nadas, 2004.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Smolíková, Libuše; Máček, Miloš. Respirační fyzioterapie a plicní rehabilitace. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010. ISBN 978-80-7013-527-3.
-
Doporučená:
Gross, J., Fetto, J., Rosen,E.:. Vyšetření pohybového aparátu. Triton Praha, 2005. ISBN 80-7254-720-8.
-
Doporučená:
Haladová,E.,Nechvátalová,L. Vyšetřovací metody hybného systému. IDVPZ Brno, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
80
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student/ka, pod odborným vedením, provádí diagnostiku aspekcí i palpací a dle stanoveného rehabilitačního plánu na základě teoretických znalostí LTV a anamnestických dat aplikuje daný postup do praxe. Využívá pomůcek a podporuje klienta k aktivnímu přístupu včetně edukace s cílem maximální soběstačnosti, zlepšení či udržení daného stavu v oblasti rehabilitačního ošetřování, traumatologie, chirurgie a vybraných diagnóz ortopedie a geriatrie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student/ka provede odebrání anamnézy, předvede vyšetření antropometrické, goniometrické, testem ověří svalovou činnost, vyjadřuje svalové dysbalance a úroveň držení těla, provádí vyšetření aspekcí i palpací. Aplikuje postupy LTV do praxe, zlepší soběstačnost, využívá pomůcek. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student/ka na základě anamnestických dat vyjmenuje možnosti diagnostiky i terapie, hodnotí stav pacienta vzhledem k diagnóze, zdůvodní navržený rehabilitační plán, definuje prováděné cvičení odbornými výrazy a popíše vybrané prvky terapie. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student/ka provede diagnostiku aspekcí a palpací, testem ověří svalovou sílu, úroveň kloubní hybnosti, vyjadřuje schopnost vertikalizace, lokomoce, soběstačnost, navrhuje metodiku v rámci krátkodobého i dlouhodobého rehabilitačního plánu, provede manuální terapii a cvičení dle stavu pacienta a stanoveného cíle. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|