|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / TAHDK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
TAHDK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vybrané kapitoly z top.an.HaDK
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vybrané kapitoly z topografické anatomie horní a dolní končetiny
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
22 / 40
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTB/TAHDK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základním předpokladem k tomuto předmětu je znalost systematické anatomie týkající se kostí, kloubů, svalů, inervace a cévního zásobení horní a dolní končetiny. Předmět se následně soustředí na uvědomění si vzájemných vztahů anatomických struktur v jednotlivých krajinách a prostorech horní a dolní končetiny.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast
2x průběžné zkoušení
|
Obsah
|
Cvičení
1. Topografické krajiny horní a dolní končetiny.
2. Topografie pletence pažního.
3. Topografie paže.
4. Topografie předloktí.
5. Topografie ruky.
6. Opakování a diskuse k problematice topografie horní končetiny.
7. Topografie pletence pánevního.
8. Topografie stehna.
9. Topografie bérce.
10. Topografie nohy.
11. Opakování a diskuse k problematice topografie dolní končetiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ACLAND, R. D. Acland's DVD Atlas of Human Anatomy, DVD 1: The Upper Extremity. Lippincott Williams & Wilkins, 2004. ISBN 978-0781740630.
-
Doporučená:
ACLAND, R. D. Acland's DVD Atlas of Human Anatomy, DVD 2: The Lower Extremity. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2004.
-
Doporučená:
FIALA, P., VALENTA, J. Příručka topografické pitvy.. Praha: Karolinum, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
14
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat kosti a jejich spojení na horní a dolní končetině |
vyjmenovat končetinové svaly |
popsat cévní zásobení horní a dolní končetiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ke končetinovým svalům přiřadit příslušný periferní nerv |
zařadit jednotlivé kočetinové svaly do příslušných svalových skupin a jejich vrstev |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat vzájemné vztahy struktur v jednotlivých krajinách horní a dolní končetiny |
vyjmenovat typické útvary, fascie a osteofasciální prostory horní a dolní končetiny |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
identifikovat prostory, ve kterých je vyšší pravděpodobnost vzniku úžinových syndromů |
ke konkrétnímu druhu pohybu v kloubech horní a dolní končetiny přiřadit jednotlivé svaly včetně inervace |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|