|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / TECT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
TECT
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Terapeutické činnosti a techniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
41 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/TECT2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/SOE1, KFE/SOPE1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se základními činnostmi a technikami využitelnými v ergoterapii, specifikovat činnosti do kategorií, objasnit problematiku kreativních technik a vysvětlit význam analýzy činnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Přednášky - 80% aktivní účast na hodinách, vypracování seminární práce (analýza činnosti).
Cvičení - 80% aktivní účast na hodinách cvičení - Vytvoření knihy kreativních technik, absolvování kurzu kreativních technik, výroba panelu nástrojů.
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Úvod do aplikace kreativních a výtvarných technik.
2. Pracovní polohy v ergoterapii.
3. Fyzické postižení a aplikace kreativních technik.
4. Senzorické postižení a aplikace kreativních technik.
5. Smyslové postižení a aplikace kreativních technik - nevidomí a slabozrací.
6. Kognitivní komponenty činnosti (jejich postižení) a aplikace kreativních technik.
7. Psychosociální komponenty činnosti (jejich postižení) a aplikace kreativních technik.
8. Psychické postižení a aplikace kreativních technik.
9. Ergoterapie u poruch grafomotoriky.
10. Analýza činnosti 1.
11. Analýza činnosti 2.
12. Analýza činnosti 3.
13. Analýza činnosti 4.
14. Analýza činnosti 5.
15. Seminář - prezentace seminární práce.
Cvičení:
1. Práce s papírem - origami.
2. Práce s papírem - quilling.
3. Práce s papírem - koláž.
4. Práce s akvarelem - malba do suchého.
5. Práce s akvarelem - malba do mokrého.
6. Práce s akvarelem - malba podle předlohy.
7. Práce s akvarelem - malba na různé materiály.
8. Práce s tuší - foukaná technika.
9. Práce s tuší - vyškrabovaní.
10. Práce s modelovací hmotou - keramická hlína.
11. Práce s modelovací hmotou - samotvrdnoucí hmota.
12. Práce s modelovací hmotou - modelína.
13. Práce s přírodním materiálem - kukuřičné šustí.
14. Práce s přírodním materiálem - vrbové proutí.
15. Práce s přírodním materiálem - koření.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pfeiffer, J. Ergoterapie I.. Avicenum, 1988.
-
Doporučená:
Klusoňová, Eva; Špičková, Jiřina. Ergoterapie I : učebnice pro zdravotnické školy. 2. vyd., V Avicenu 1. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0030-X.
-
Doporučená:
Pfeiffer, Jan. Ergoterapie II : učebnice pro zdravotnické školy. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0004-0.
-
Doporučená:
KLUSOŇOVÁ, Eva. Ergoterapie v praxi. 1. vyd. Brno: NCONZO, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Doporučená:
Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
-
Doporučená:
Šindýlková, Irena. Práce s papírem. V Praze : Institut výchovy a vzdělávání Ministerstva zemědělství ČR, 1999. ISBN 80-7105-192-6.
-
Doporučená:
Pěkná, Jarmila. Tkalcovské techniky v cílené ergoterapii. Vyd. 1. Brno : Institut pro další vzdělávání středních zdravotnických pracovníků, 1985.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
60
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlí využití kreativních a výtvarných technik v ergoterapii |
vyjmenuje kreativní a výtvarné techniky v ergoterapii |
vyjmenuje indikace a kontraindikace kreativních a výtvarných technik v ergoterapii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
volí adekvátní pracovní polohu |
používá kreativní a výtvarné techniky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|