|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / TUAO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
TUAO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Introduction in OT - TUAO
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Introduction in Occupational Therapy - Therapeutic Use of Activity and Occupations
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V ergoterapii je řada pracovních aktivit využívána k terapeutickým intervencím. Předmět studenty seznamuje s klíčovými koncepty, znalostmi a dovednostmi, včetně psychosociálních modelů zdraví a zaměstnávání, nezbytných k provádění hodnocení a intervencí ve vztahu k pracovnímu výkonu a provádění běžných denních aktivit. Klade důraz na uvědomění si požadavků, které konkrétní aktivita vyžaduje a kontext, ve kterém se realizuje, na její přizpůsobení, pozvolné stupňování a bezpečnou implementaci. Předmět si zároveň klade za cíl poskytnout studentům příležitost rozvinout své chápání procesu zaměstnávání a jeho teorií ve vztahu k udržení celkové pohody a zdraví.
|
Požadavky na studenta
|
prezentace případové studie
souhrnné kolokvium
|
Obsah
|
- Zaměstnávání jako terapie - představení konceptu a možnosti využití
- Práce jako každodenní aktivita
- Proces terapie zaměstnáváním - vyhodnocení potřeby, plánování, implementace terapie, evaluace terapie
- Terapeutické dovednosti - analýza pracovních aktivit, budování vztahu s klientem, vlastní terapie a její vyhodnocování
- Aktivita (činnost) jako terapie
- Odstupňování činnosti
- Přizpůsobení činnosti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Golledge J. Distinguishing between Occupation, Purposeful Activity and Activity, Part 1: Review and Explanation.. British Journal of Occupational Therapy. 61(3):100-105., 1998.
( DOI: 10.1177/030802269806100301 )
-
Doporučená:
Golledge, J. Distinguishing between occupation, purposeful activity and activity: Part 2, why is the distinction important?. British Journal of Occupational Therapy, 61(4), 157?60., 1998.
-
Doporučená:
Creek J. Making a Cup of Tea as an Honours Degree Subject.. British Journal of Occupational Therapy. 59(3):128-130., 1996.
-
Doporučená:
Dirette, Diane. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, International Edition. Lippincott Williams&Wilki, 2020. ISBN 1975152417.
-
Doporučená:
Hong, CS, Yates, P. Purposeful activities? What are they?. British Journal of Occupational Therapy, 58(2), 75?76, 1995.
( DOI: 10.1177/030802269505800210 )
-
Doporučená:
The use of crafts in occupational therapy for the physically disabled.
(Bissell, JC, Mailloux, Z)
-
Doporučená:
Use of treatment activities in occupational therapy
(Taylor, E, Manguno, J)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
se vyjadřovat v základní ergoterapeutické terminologii |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje jednotlivé přístupy a metody užívané v pracovní terapii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
hodnotí funkční deficit a provádí základní terapeutické intervence |
vhodně vybírá a aplikuje konkrétní metody pracovní terapie k uspokojení potřeb konkrétního klienta |
metody pracovní terapie využívá efektivně jako prostředek k dosažení, udržení a obnovení zdraví a optimálního zapojení klienta do běžných denních aktivit |
zaměřením na klienta a jeho potřeby v rámci terapie podporuje jeho compliance |
hodnotí pracovní perspektivy klienta, volí vhodné přístupy a intervence |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kolokvium, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|