|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / EPU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
EPU
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Etika pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UFI/EPU
|
Vyloučené předměty
|
KFI/ETH a KFI/ETH1 a KFI/ETIP a KFI/ETP a KFI/ETPR
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty pedagogických oborů do problematiky obecné etiky a morální axiologie. Obeznámit studenty s historickým výkladem etických kategorií v etických teoriích. Představit možnosti praktického využití etických teorií, zejména formování systému hodnot a smyslu života pro potřeby pedagoga.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu: úspěšné napsání písemného testu z probíraného učiva.
|
Obsah
|
Řešení konkrétních etických otázek v případových studií, například otázky míru a sociální spravedlnosti, odpovědnosti za životní prostředí a ekologické výchovy, odpovědnosti vědy. Etická reflexe mravních principů a klasifikaci ctností. Konkrétní otázky mravní výchovy žáků jako mravního subjektu v demokratické společnosti. Etický kodex profese pedagoga.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kohák, Erazim. Svoboda, svědomí, soužití : kapitoly z mezilidské etiky. Praha : Sociologické nakladatelství, 2004. ISBN 80-86429-35-0.
-
Doporučená:
Bláha, Inocenc Arnošt. Ethika jako věda : úvod do dějin a theorie mravnosti. Brno : Atlantis, 1991. ISBN 80-7108-023-3.
-
Doporučená:
Demjančuk, Nikolaj. Filosofie - věda - vzdělání : sborník z konference, konané v Plzni dne 13. a 14. května 1999 ; editor Nikolaj Demjančuk. Plzeň : Západočeská univerzita, 1999. ISBN 80-7082-491-3.
-
Doporučená:
Dorotíková S. Filosofie hodnot. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Filosofie výchovy : Sborník z konference, konané v Plzni dne 25. a 26. 1. 1993, Ústav filozofie Západočeské univerzity. [Plzeň] : Západočeská univerzita, 1993.
-
Doporučená:
Palouš, Radim. K filosofii výchovy : východiska fundamentální agogiky. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-25390-3.
-
Doporučená:
Sokol, Jan. Malá filosofie člověka a slovník filosofických pojmů. 3. rozšíř. vyd. Praha : Vyšehrad, 1998. ISBN 80-7021-253-5.
-
Doporučená:
Ricken, Friedo. Obecná etika. Praha : ISE, 1995.
-
Doporučená:
King, Alexander. První globální revoluce : svět na prahu nového tisíciletí. 1. vyd. Bratislava : Bradlo, 1991. ISBN 80-7127-048-2.
-
Doporučená:
Anzenbacher, Arno. Úvod do etiky. Vyd. v tomto překladu 2., V nakladatelství Academia 1. Praha : Academia, 2001. ISBN 80-200-0917-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si zapamatují základní etické kategorie a naučí se je používat. Studenti budou schopni aplikovat získané teoretické znalosti v budoucí pedagogické praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|