|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / FXIX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
FXIX
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Filozofie XIX. století
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout přehled o filosofickém myšlení 19. století.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: seminární práce. Zkouška je kombinovaná.
|
Obsah
|
Německý klasický idealismus (Fichte, Schelling, Hegel); Feurbach; Marx; filosofie života (Schopenhauer, Nietzsche, Bergson); pozitivismus (Comte, Mill); pragmatismus (James, Dewey); Kierkegaard; novokantovství.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Major, Ladislav. Dějiny poklasické filozofie v 19. a na počátku 20. století. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-462-2.
-
Základní:
Stark, Stanislav. Filosofie 18.-20. století : vybrané kapitoly. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-592-8.
-
Základní:
Coreth, Emerich; Ehlen, Peter; Schmidt, Josef. Filosofie 19. století. Olomouc : Nakladatelství Olomouc, 2003. ISBN 80-7182-157-8.
-
Doporučená:
Horyna, Břetislav. Dějiny rané romantiky : Fichte, Schlegel, Novalis. Vyd. 1. Praha : Vyšehrad, 2005. ISBN 80-7021-810-X.
-
Doporučená:
Holzhey, Helmut; Röd, Wolfgang. Filosofie 19. a 20. století. II., Novokantovství, idealismus, realismus a fenomenologie. Praha : Oikoymenh, 2006. ISBN 80-7298-178-1.
-
Doporučená:
Thurner, Rainer; Röd Wolfgang; Schmidinger, Heinrich. Filosofie 19. a 20. století, sv. III: Filosofie života a filosofie existence. Praha : Oikoymenh, 2009.
-
Doporučená:
Baldwin, Thomas. The Cambridge history of philosophy 1870-1945. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-59104-X.
-
Doporučená:
Moyar, D. (ed.). The Routledge Companion to Nineteenth Century Philosophy. London - New York : Routledge, 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
43
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti vymezí hlavní proudy filosofického myšlení 19. století a vysvětlí jejich hlavní koncepce, ideály a myšlenky. Představí argumenty jednotlivých filosofů, rozliší jednotlivá stanoviska, vymezí jejich předpoklady, uvedou do souvislostí jejich důsledky a rozpoznají jejich motivace. Studenti analyzují jednotlivá filosofická stanoviska a srovnají na základě četby primární i sekundární literatury. Shrnou a zhodnotí význam filosofie 19. století pro další dějiny filosofie a formování moderní evropské kultury |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|