|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFP / PAFIK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFP
/
PAFIK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Právní aspekty finančních krizí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
73 / -
|
7 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KSP/PAFIK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenta s problematikou finančních krizí a s příčinami, průběhem a důsledky a možnostmi jejich řešení formou legislativních opatření.
|
Požadavky na studenta
|
písemná zkouška (min. 70% úspěšnost)
|
Obsah
|
1. Příčiny vzniku finančních krizí, jejich význam a důsledky
2. Finanční krize v období starověkého Říma
3. Finanční krize ve středověku
4. První krach na burze
5. Období krize po Bílé hoře
6. Období krize v Habsburské monarchii 17. a 18. století
7. Finanční krize v Československé republice
8. Světová hospodářská krize - 1929
9. Válečná léta - 1939-1945
10. Finanční krize v období 1945- 2005
11. Finanční krize v období 2007 - 2011
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentovi jsou k dispozici další informace a materiály na Coursware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Janák, Jan; Hledíková, Zdeňka. Dějiny správy v českých zemích do roku 1945 : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. fakult. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-21189-5.
-
Základní:
Holman, Robert. Ekonomie. Praha : C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-891-6.
-
Základní:
Drachovský, J. Šest přednášek o hospodářské krisi. Praha: Jednota československých matematiků a fyziků, 1932.
-
Základní:
Foerster, J. B. - Magdoff, F. Velká finanční krize: příčiny a následky. Všeň: Grimmus, 2009..
-
Základní:
Dvořák, Pavel. Veřejné finance, fiskální nerovnováha a finanční krize. Vyd. 1. V Praze : C.H. Beck, 2008. ISBN 978-80-7400-075-1.
-
Doporučená:
Hrubá Smržová, P. - Mrkývka, P. a kol. Finanční a daňové právo. 3 vyd.. Plzeň: Aleš Čeněk, 2020.
-
Doporučená:
Sekanina, P. Kdy nám bylo nejhůře? Hospodářská krize 30. let 20. století v Československu a některá její východiska. Praha: Libri, 2004..
-
Doporučená:
Kárník, Z. Malé dějiny československé. Praha: Dokořán, 2009..
-
Doporučená:
Klimek, Antonín; Hofman, Petr. Velké dějiny zemí Koruny české. Svazek XIV., 1929-1938. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-425-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy finančního práva a finanční vědy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prokázat základní právní dovednosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět odborné terminologii finančních krizí |
pochopit význam finančních krizí a jejích důsledků pro hospodářství státu |
popsat největší finanční krize v dějinách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit legislativní opatření jakožto řešení a jejich dopady na ekonomiku státu |
identifikovat a vymezit podmínky pro vznik finančních krizí |
aplikovat poznatky na současný finančněprávní vývoj |
sestavit, zvolit, zdůvodnit a zhodnotit vybrané řešení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Porozumět odborné terminologii, pochopit význam finančních krizí a jejích důsledků pro hospodářství státu,popsat největší finanční krize v dějinách, posoudit legislativní opatření jakožto řešení a jejich dopady na ekonomiku státu, identifikovat a vymezit podmínky pro vznik finančních krizí, aplikovat poznatky na současný finančněprávní vývoj, sestavit, zvolit, zdůvodnit a zhodnotit vybrané řešení. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|