|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFY / PRJ5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFY
/
PRJ5
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Projekt 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Umožnit studentům začít pracovat na bakalářské práci prostřednictvím nezávislého teoretického nebo experimentálního fyzikálního projektu. Umožnit studentům získat praktické zkušenosti s experimentálními technikami dostupnými v laboratořích katedry fyziky. Připravit dráhu k profesní kariéře nebo k inženýrskému studiu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: vypracování zprávy o projektu s udáním získaných výsledků. Detaily budou určeny při zadání projektu.
|
Obsah
|
Projekt v rámci moderní programově orientované výuky. Výběr tématu bakalářské práce a jejího vedoucího. Studenti zahájí práce na bakalářské práci. Důraz bude kladen na samostatnou práci studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Stanovuje školitel při zadání./Given by the supervisor while specifying the subject of the thesis..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
100
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat základní fyzikální veličiny a jejich jednotky |
formulovat základní fyzikální principy a zákonitosti |
charakterizovat principy měření základních fyzikálních veličin |
definovat postupy pro řešení matematických úloh |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využít fyzikálních znalostí pro řešení teoretických úloh |
aplikovat matematické nástroje pro řešení fyzikálních úloh |
provést a vyhodnotit základní laboratorní měření |
využívat výpočetní techniku pro zpracování a vyhodnocení výsledků |
prezentovat dosažené výsledky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat fyzikální princip, na kterém je založena příslušná experimentální technika (v případě experimentálního projektu) |
popsat teorii implementovanou v příslušném softwaru (v případě teoretického projektu) |
charakterizovat základní funkce analytického a grafického softwaru pro zpracování a vyhodnocení získaných dat |
definovat správnou strukturu písemné zprávy a pravidla pro její vypracování |
definovat správnou strukturu prezentace a pravidla pro její přednesení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využít praktických zkušeností s potřebnými experimentálními technikami (v případě experimentálního projektu) |
využít praktických zkušeností s potřebným softwarem (v případě teoretického projektu) |
používat analytický a grafický software pro zpracování a vyhodnocení získaných dat |
samostatně analyzovat, zpracovat a vyhodnotit získaná data |
vypracovat odbornou zprávu a veřejně prezentovat výsledky projektu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|