|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / KOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
KOP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Regiony: Koncepce a problematika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vysvětlit studentům regionální přístup v hlavních ekonomických teoriích a pozici regionů v teoriích regionálního rozvoje.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce zaměřené na posouzení regionálních rozvojových dokumentů z pohledu teoretických přístupů, odevzdání seminární práce přes portál.
Splnění písemného souhrnného testu.
|
Obsah
|
Koncept regionu - struktura, tvar, typologie regionů. Přístupy k regionální taxonomii. Regionální dimenze v hlavních ekonomických teoriích a v teoriích regionálního rozvoje - neoklasická teorie, keynesiánská ekonomie, neomarxismus, neoliberální ekonomie, institucionální ekonomie. Regionální dimenze v současných institucionálních směrech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pavel Klapka. Regiony a regionální taxonomie, koncepty-přístupy-aplikace. Olomouc, 2019. ISBN 978-80-244-5448-1.
-
Základní:
Jiří Blažek, David Uhlíř. Teorie regionálního rozvoje, nástin, kritika, implikace. Praha, 2020. ISBN 978-80-246-1974-3.
-
Doporučená:
Local and Regional Development
(Andy Piké, Andrés Rodrígues-Pose and John Tomaney)
-
Doporučená:
REGIONS, GLOBALIZATION, DEVELOPMENT
(Allen J. Scott and Michael Storper)
-
Doporučená:
Sociogeografická regionalizace Česka
(Martin Hampl, Miroslav Marada)
-
Doporučená:
Hana Kunešová, Aleš Kocourek, Pavla Bednářová, Eva Cihelková, Miloš Nový. Světová ekonomika nové jevy a perspektivy. Praha, 2014. ISBN 978-80-7400-502-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Použít základní znalosti z ekonomické geografie a z problematiky regionů. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst odborný geografický text s porozuměním a následně diskutovat načtenou problematiku v semináři. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Dokázat posoudit rozvojové regionální dokumenty z pohledu existujících teorií. |
Použít přehled o regionální dimenzi v hlavních ekonomických teoriích a v teoriích regionálního rozvoje. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Umět navrhnout přístup k regionálnímu rozvoji v duchu existujících teorií. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|