|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / REG1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
REG1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Regionální ekonomika a reg. politika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Regionální ekonomika a regionální politika
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/REG1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Objasnit faktory ovlivňující prostorovou organizaci a ekonomický rozvoj měst a regionů. Seznámit se základními analytickými a koncepčními přístupy k místnímu a regionálnímu rozvoji.
|
Požadavky na studenta
|
Kombinovaná zkouška
|
Obsah
|
Úvod do lokálního a regionálního rozvoje
Teoretické koncepty v lokálním a regionálním rozvoji
Regionální politika, její koncepce, aktéři, strategie, nástroje
Regionální politika v ČR a v zemích EU
Strategické plánování obcí, měst a regionů
Financování rozvoje obcí, měst a regionů
Evaluace v lokálním a regionálním rozvoji
Aktuální problémy, trendy a výzvy v lokálním a regionálním rozvoji
Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ježek, Jiří. Prostorová a regionální ekonomika. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1998. ISBN 80-7082-483-2.
-
Základní:
Ježek, Jiří. Regionální rozvoj. 2014. ISBN 978-80-261-0462-9.
-
Rozšiřující:
Dicken, Peter. Global shift : mapping the changing contours of the world economy. 5th ed. New York : Guilford Press, 2007. ISBN 978-1-59385-436-2.
-
Rozšiřující:
Cooke, Philip N.; Piccaluga, Andrea. Regional development in the knowledge economy. 1st pub. London : Routledge, 2006. ISBN 0-203-01731-5.
-
Rozšiřující:
Capello, Roberta. Regional economics. 1st ed. London : Routledge, 2007. ISBN 978-0-415-39521-2.
-
Rozšiřující:
Cooke, Philip; Heidenreich, Martin; Braczyk, Hans-Joachim. Regional innovation systems : the role of governance in a globalized world. 2nd ed. London : Routledge, 2004. ISBN 0-415-30369-9.
-
Rozšiřující:
Bathelt, Harald; Glückler, Johannes. Wirtschaftsgeographie : ökonomische Beziehungen in räumlicher Perspektive. 2. Aufl. Stuttgart : Verlag Eugen Ulmer, 2003. ISBN 3-8252-8217-1.
-
Doporučená:
Pavelková, Drahomíra. Klastry a jejich vliv na výkonnost firem. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2689-2.
-
Doporučená:
Wokoun, René. Regionální rozvoj : (Východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování). Praha : Linde, 2008. ISBN 978-80-7201-699-0.
-
Doporučená:
Blažek, Jiří; Uhlíř, David. Teorie regionálního rozvoje : nástin, kritika, klasifikace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0384-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
58
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nespecifikovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nespecifikovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát a rozumět prostorovým aspektům ekonomiky a politiky na lokální a regionální úrovni. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat získané poznatky při lokalizačním rozhodování ekonomických subjektů; aplikovat získané poznatky v politickém rozhodování (při zpracování nejrůznějších rozvojových politik, programů, strategií atd.) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|