|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / REPO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
REPO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Regionální politika Evropské unie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit regionální politiku EU v kontextu zemí a regionů sousedících s Českou republikou: Německo (Bavorsko, Sasko), Rakousko, Slovensko, Polsko, makroregion Podunají, Evropský region Dunaj/Vltava.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce, příprava a představení prezentace k tématu regionální politiky a jejích konkrétních projektů ve vybraném regionu sousedních zemí Česka. Splnění písemné zkoušky.
|
Obsah
|
Důvody, principy a cíle regionální politiky (politiky hospodářské a sociální soudržnosti) Evropské unie.
Programové dokumenty, institucionální zajištění, systém financování regionální politiky v Evropské unii.
Vývoj a význam regionální politiky pro regionální rozvoj zemí EU se zaměřením na sousední země a regiony Česka (Bavorsko, Sasko, Polsko, Slovensko, Rakousko, makroregion Podunají, Evropský region Dunaj/Vltava), rozdílné přístupy k regionálnímu rozvoji.
Regionální politika a regionální rozvoj Česka v kontextu regionální politiky Evropské unie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cihelková, Eva,; Jakš, Jaroslav. Evropská integrace - Evropská unie. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0854-0.
-
Základní:
Evropská unie. Regionální politika EU. .
-
Základní:
Ministerstvo pro místní rozvoj. Regionální politika a regionální rozvoj. .
-
Doporučená:
Cohesion Policy in the European Union: Growth, Geography, Institutions
(Thomas Farole, Andrés Rodrígues-Pose)
-
Doporučená:
European Cohesion Policy: challenges, dilemmas and some options for its future design
(Jiří Blažek)
-
Doporučená:
Regional Policy and Planing in Europe
(Paul Balchin, Luděk Sýkora, Gregory Bull)
-
Doporučená:
Regionální politika
-
Doporučená:
Hana Kunešová, Aleš Kocourek, Pavla Bednářová, Eva Cihelková, Miloš Nový. Světová ekonomika nové jevy a perspektivy. Praha, 2014. ISBN 978-80-7400-502-2.
-
Doporučená:
Brian W. Blouet. The EU and Neighbors A geography of Europe in the Modern World. 2008. ISBN 978-0-471-65554-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
159
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní fungování regionální politiky EU - historie, programovací období, strukturální fondy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou předpokládány žádné odborné dovednosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získat přehled o evropské regionální politice se zaměřením na sousední země a regiony Česka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
srovnat dopady regionální politiky na regionální rozvoj v sousedních zemích a regionech Česka se situací v Česku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|