|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / VSG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
VSG
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výzkumy v sídelní geografii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představení teoretických a metodických přístupů k výzkumu daného typu sídel a příslušných procesů prostřednictvím dokumentace existujících výzkumů uskutečněných v České republice.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a exkurzi, zpracování a prezentace seminární práce, ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Geografie venkovských sídel a venkovského osídlení
2. Stabilizace a rozvoj venkovských sídel, obcí a venkovských mikroregionů
3. Geografie osídlení periferních oblastí
4. Stabilizace a rozvoj periferních oblastí
5. Geografie suburbánních sídel a zázemí měst
6. Rozvoj suburbánních sídel, obcí a zázemí měst
7. Geografie rekreačních sídel, včetně chatových osad
8. Optimalizace a rozvoj rekreačních sídel, obcí a chatových osad
9. Geografie městysů a městeček
10. Stabilizace a rozvoj městysů a městeček
11. Geografie měst, velkoměst a aglomerací (urbánní geografie)
12. Rozvoj a optimalizace měst, velkoměst a aglomerací
13. Geografie sídelních systémů
14. Rozvoj a optimalizace sídelních systémů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Short, J. R. An introduction to urban geography. London, 2017.
-
Základní:
Toušek, V., Kunc, J., Vystoupil, J. a kol. Ekonomická a sociální geografie. Plzeň, 200.
-
Základní:
Hampl, M. Geografická organizace společnosti v České republice. Praha, 2005.
-
Základní:
Bašovský, O., Mládek, J. Geografie obyvatelstva a sídiel. Učební texty UK Bratislava, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
56
|
Celkem
|
154
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy regionálně geografických disciplín na bakalářské úrovni |
vystihnout charakteristiku různých typů osídlení, vysvětlit souvislosti v sídelním systému |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porovnat význam základních ukazatelů v sídelní geografii, vypočítat je z primárních dat, vyhodnocovat je a dále s nimi pracovat |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat řadou poznatků k problematice geografických a rozvojových aspektům typů sídel - venkovských sídel, sídel v periferiích, rekreačních sídel (v tom chatových osad), suburbií, městysů a městeček, měst a velkoměst, sídelních aglomerací a nakonec celému sídelnímu systému, které je schopen využít při výzkumu, tvorbě kvalifikačních prací a v praxi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokázat hodnotit vybrané aktuální problémy současné sídelní geografie a adekvátně na ně reagovat; dokázat je popsat, vysvětlit jejich příčiny a možné důsledky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|