|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGM / 3DG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGM
/
3DG
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
3D geotechnologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMA/3DG
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KGM/BIM
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s následujícími tématy: 3D GIS; datové reprezentace, modely a formáty 3D dat; převody dat mezi CAD, BIM a GIS; efektivní strukturování 3D prvků, analytické operace pro 3D data.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zápočtu:
Zpracování zadané semestrální práce.
Podmínky zkoušky:
Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Student musí úspěšně absolvovat obě dvě části.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky, definice základních pojmů.
2. Různé dimenze geografických dat používané v 3D GIS.
3. Způsoby vyjádření povrchu Země v digitálním prostředí.
4. Strategie pro vizualizaci méně dimenzionálních dat ve 3D.
5. Datové reprezentace, modely a formáty používané pro ukládání 3D dat v GIS a BIM
6. Aplikace umožňující editaci dat ve 3D.
7. Obousměrný převod 3D dat mezi CAD, BIM a GIS.
8. Transformace souřadnicových systémů vztažených k Zemi využitelné pro 3D data.
9. Strukturování 3D prvků způsobem, který umožní efektivní dotazování dat.
10. Analytické operace specifické pro 3D data.
11. Seznámení a práce v prostředí SW BIM
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
? ČSN ISO 29481-1 Informační modelování staveb - Manuál pro předávání informací.
-
Doporučená:
Kennedy, H. . Introduction to 3D Data: Modeling with ArcGIS 3D Analyst and Google Earth. 2009. ISBN 978-0470381243.
-
Doporučená:
Černý, M., Tomanová, Š., Pospíšilová, B., Vyhnálek, R., Jirát, M., Lubas, A., Vaněk, P. BIM Příručka. 2013.
-
Doporučená:
OGC City Geography Markup Language (CityGML) En-coding StandardCityGML
(Gröger, G., Kolbe T., H., Nagel, C., Häfele, K., H.)
-
Doporučená:
Jiyeong, L., Zlatanova, S. 3D Geo-Information Sciences. (Lecture Notes in Geoinformation and Cartography. 2009. ISBN 978-3642099519.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
2
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
111
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základy GIS |
vysvětlit základy databází |
vysvětlit koncept vektorových a rastrových dat |
popsat charakter a přesnost geografických dat v závislosti na jejich zdroji |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
získat geografická data z dostupných zdrojů |
uložit geografická data do datové báze |
ovládat základní funkce konkrétního geografického informačního systému |
na základě slovního popisu geografického problému sestavit analytický postup jeho řešení v GIS |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat drátěnou reprezentaci reálného 3D objektu |
definovat hraniční reprezentaci reálného 3D objektu |
definovat objemovou reprezentaci reálného 3D objektu |
vysvětlit vztah CAD/BIM a GIS |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat se 3D daty v prostředí GIS |
vizualizovat méně dimenzionální data ve 3D |
vhodně volit reprezentace 3D dat |
pracovat s 3D daty v různých geografických souřadnicových systémech |
provádět analýzy se 3D daty |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Praktická zkouška, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|