|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JCR1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JCR1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Jazyková cvičení v ruštině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KGS/JC1R
|
Vyloučené předměty
|
KSJ/PCV1R a KSJ/RMV1 a KSJ/RMV2 a KSJ/RMV3
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je praktický výcvik v řečových dovednostech v oblasti stylu prostě sdělovacího a publicistického. Osvojování struktury ruského jazyka z hlediska kontrastivního. Aktivní osvojení 800 lexikálních jednotek na základě uplatnění hlediska komunikativně funkčního a tematicko-situačního: člověk a jeho svět s využitím sociokulturních aspektů a společenských konvencí. Prohlubování znalostí o fonetickém, grafickém a gramatickém systému ruského jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Kurz je ukončen zápočtem. Podmínky pro získání zápočtu jsou následující:
1. Aktivní práce ve cvičeních.
2. Splnění průběžného testu minimálně na 70% (7. týden semestru).
3. Splnění závěrečného testu minimálně na 70% (13. týden semestru).
|
Obsah
|
1.týden
Seznámení s plánem výuky. Informace o povinné literatuře a požadavcích k zápočtu.
1. lekce, str. 11-16
Prvky fonetického systému ruského jazyka. Odlišnosti zvukové stránky ruštiny
a češtiny.Specifika ruského přízvuku. Redukce samohlásek. Intonace ruské věty, intonační konstrukce IK-1, IK-2, IK-3, IK-4, IK-5.
2. týden
2. lekce,str. 17-31
Seznámení. Dotazy na jméno, národnost, profesi, věk, rodinný stav apod. Vazby s číslovkami. Vyjádření přítomnosti/nepřítomnosti osoby. Zdvořilostní fráze. Představování.
3. týden
3.lekce, str. 36-50
Vyjádření činnosti. Informace o místě, sídle firmy. Rozhovor o povolání, o jazykových znalostech.
Konstrukce k vyjádření subjektivního názoru. Odkud jsme, kde bydlíme. Vyprávění o sobě.
4. týden
4. lekce, str. 51-65
Jak se zeptat na objekt a upřesnit charakter objektu. Jak zjistit status podniku. Jak zjistit komu co patří. Přivlastňovací zájmena. Jak zjistit název firmy. Upřesnění významu slov.
5. týden
4. lekce, str. 66-81
Tázací zájmena. Vazby se slovy "russkij" a "rossijskij". Zkratky - názvy států a organizací, označení firem. Názvy povolání. Zájmena tázací a ukazovací.
6. týden
5. lekce, str. 82-97
Vznik firmy, její činnost v minulosti. Působení firmy na ruském trhu. Zřizovatelé firmy, počet zaměstnanců. Jak vyjádřit vlastnictví a absenci něčeho. Jak upřesnit sídlo firmy, adresu a kontaktní údaje. Zkratky v adrese. Čtení telefonních čísel.
7. týden
5.-6. lekce, str. 98-113
Jak prezentovat firmu v reklamě, telefonicky.
Činnost firmy. Zaměření činnosti, popis produkce a zboží.
Průběžný test.
8. týden
6. lekce, str. 114-129
Spotřebitelské vlastnosti zboží. Popis druhů služeb.
Slovesa prvního a druhého typu časování. Slovesa "prodávat" , "obchodovat", "nakupovat", "vyrábět". Informace o ceně zboží. Charakteristika zboží.
9. týden
6.-7. lekce, str. 130-145
Reklamní texty firem. Prezentace firmy. Struktura firmy, názvy a činnost jednotlivých oddělení, personál. Počet zaměstnanců. Obsah vzorového kontraktu.
10. týden
7. lekce, str. 146-160
Charakteristika zaměstnanců. Přídavná jména. Antonyma. Základní číslovky, vazby s číslovkami.
Jak se zeptat na funkci. Jak přijmout do práce/najít si práci. Profesní životopis.
11. týden
7.-8. lekce, str. 161-175
Spolupráce firmy, partneři. Charakter uzavíraných smluv. Typový obchodní dopis o navázání
spolupráce. Informace na vizitkách. Dotazník pro návštěvníky průmyslové výstavy.
12. týden
8. lekce, str. 176-192
Jak vyjádřit fakt, akci v minulosti. Přítomnost/nepřítomnost někoho v minulosti. Činnost v minulosti.
Doba uskutečnění děje. Cena.
13. týden
8. lekce, str. 193-200
Jak vyjádřit svůj vztah k někomu, něčemu. Opakovanost a jednorázovost děje.
Jak vyjádřit trvání děje a zdůraznit jeho výsledek.
Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
KOZLOVA, Tatiana et al. Dogovorilis! Obchodujeme, podnikáme a komunikujeme v ruštině. Vyd.2.. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-787-8.
-
Doporučená:
BRČÁKOVÁ, D. et al. Govorite po-russki. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 2: pracovní sešit. Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-701-4.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 2: učebnice. Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-700-7.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 3: pracovní sešit .Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-773-1.
-
Doporučená:
JELÍNEK, S. et al. Raduga po novomu 3: učebnice. Vyd.1. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-772-.
-
Doporučená:
ANFILOV, M.; HORVÁTOVÁ, M. Ruská konverzace. Vyd.1.. Praha, 1999. ISBN 80-7079-479-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v jazykovém systému ruského jazyka na úrovni B1 dle SERR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v ruském jazyce na úrovni B1dle SERR |
porozumět rusky psanému textu na běžná témata, shrnout jej a vyjádřit jeho hlavní myšlenky vlastními slovy v ruském jazyce |
vypracovat glosář s klíčovými slovy k rusky psanému i mluvenému projevu |
připravit si strukturu vlastního projevu v ruském jazyce |
formulovat otázky k psaným i mluveným projevům v ruském jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládat jevy ruského jazykového systému na úrovni B1 dle SERR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat znalosti ruského jazykového systému při rozšiřování slovní zásoby |
uvědoměle dbát při mluvených projevech na zvládnutí zvukové stránky ruštiny |
navázat a vést rozhovor v ruském jazyce |
zapojit se do diskuse v ruském jazyce téma ze studovaného oboru |
samostatně sestavit mluvený i psaný text na dané téma |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|