|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JORN1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JORN1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Jazykové a obecné reálie NJ 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Jazykové a obecné reálie německy mluvících zemí 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit poznatky studentů z oblasti specifik a jazyka německy mluvících zemí. Při analýze textů bude rozvíjena schopnost studentů identifikovat regionální odlišnosti projevů ve srovnání s normou tzv. Hochdeutsch, a to zejména ve slovní zásobě, ale i v rovině foneticko-fonologické, morfologické a syntaktické).
|
Požadavky na studenta
|
Splnění zápočtového testu, průběžné vypracovávání zadaných úkolů a jejich ústní prezentace při cvičeních.
|
Obsah
|
Specifika německé, rakouské a švýcarské společnosti (politické podmínky, vznik a vývoj státních útvarů, současné tendence společenského života).
Spolková republika Německo a její spolkové země
Spolková republika Rakousko a její spolkové země
Švýcarská konfederace a německy mluvící kantony, němčina v kontextu švýcarské vícejazyčnosti
Regionální specifika němčiny (v Německu, Rakousku, Švýcarsku)
Jazyková a obsahová analýza textů na výše uvedená témata.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Dr. Winfried Baumann (100%),
-
Přednášející:
Doc. Dr. Winfried Baumann (100%),
PhDr. Dipl. - Pol. Martin Jeřábek, Ph.D. (100%),
Mgr. Jana Krucká (100%),
-
Cvičící:
Doc. Dr. Winfried Baumann (100%),
PhDr. Dipl. - Pol. Martin Jeřábek, Ph.D. (100%),
Mgr. Andrea Königsmarková, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Petr Kučera, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Bubner, Friedrich; Seel, Helga. Transparente landeskunde. 13. aktualisierte Aufl. Bonn : Inter Nationes, 2000.
-
Doporučená:
Gössmann, Wilhelm. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. 1. Aufl. der Neubearbeitung. Ismaning : Max Hueber, 1960. ISBN 3-19-001520-1.
-
Doporučená:
Ammon, Ulrich. Die deutsche Sprache in Deutschland, Oesterreich und der Schweiz. Das Problem der nationalen Variataeten. De Gruyter, Berlin/ New Yoerk, 1995.
-
Doporučená:
Kappler, Arno,; Reichart, Stefan. Tatsachen über Deutschland : 50 Jahre Bundesrepublik Deutschland. Frankfurt am Main : Societäts-Verlag, 1999. ISBN 3-7973-0700-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
12
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou vyžadovány zvláštní předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti identifikují specifika v oblasti reálií a jazyka německy mluvících zemí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
studenti analyzují texty s ohledem na regionální odlišnosti projevů ve srovnání s normou |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
|
|
|
|