|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JRBA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JRBA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Jazyk reklamy pro IBS
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Jazyk reklamy pro bavorská studia
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vysvětlit základní terminologii, představit rozmanité reklamní strategie v hromadných sdělovacích prostředcích - v televizi, rozhlase a tisku. Blíže popsat jednotlivé rétorické, stylistické a lexikální prvky, které mají zajistit konkrétní reklamě úspěch. Zvláštní pozornost bude věnována vztahu mezi obrazem a textem v televizních reklamách a v reklamách uveřejněných v novinách v kontextu prezentace česko-bavorského interregionu.
|
Požadavky na studenta
|
Semestrální projekt, prezentace semestrálního projektu, ústní zkouška.
|
Obsah
|
Strategické postupy, které užívají jednotlivé subjekty při tvorbě reklamních spotů v televizi a v rozhlase, dále též v tiskovinách různého druhu (např. denní a periodický tisk, reklamní letáky v obchodním styku, různé materiály pro cestovní ruch atp.). Důraz bude kladen na analýzu jazykového ztvárnění reklam a případnou pozitivní či negativní reakci části obyvatelstva, které bylo touto reklamou osloveno. Zvláštní pozornost bude věnována korelačnímu vztahu mezi textem reklamy a jeho vizualizací.
Ve všech rovinách budou v centru zájmu regionální specifika modifikace jazyka reklamy v reakci na ně.
Zdrojem analýzy budou zejména reklamní texty, spoty, materiály prezentující aktivity, lokality, služby v česko-bavorském pohraničí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
-
Základní:
Janich, Nina. Werbesprache : ein Arbeitsbuch. 4. Aufl. Tübingen : Gunter Narr Verlag, 2005. ISBN 3-8233-4974-0.
-
Doporučená:
Huth R. Einführung in die Werbelehre. 7. Aufl. Stuttgart u. Berlin: Kohlhammer, 2005.
-
Doporučená:
BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
-
Doporučená:
JANICH, Nina. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 3. Aufl. Tübingen : Narr, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
37
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost německého jazyka na úrovni C1 dle SERR |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni - popsat různé typy reklam a identifikovat regionální specifika v jazyce reklamy - rozpoznat specifické strategie a reklamní texty a identifikovat regionální specifika při jejich využití - vysvětlit vztahy mezi textem a ostatními elementy v reklamním světě jako např. obrázky a hudba - vytvořit vlastní návrhy na reklamu s ohledem na specifika vybrané oblasti a cílových skupin |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|