|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / JRN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
JRN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Jazyk reklamy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/JRN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vysvětlit základní terminologii, představit rozmanité reklamní strategie v hromadných sdělovacích prostředcích - v televizi, rozhlase a tisku. Blíže popsat jednotlivé rétorické, stylistické a lexikální prvky, které mají zajistit konkrétní reklamě úspěch. Zvláštní pozornost bude věnována vztahu mezi obrazem a textem v televizních reklamách a v reklamách uveřejněných v novinách.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet.
|
Obsah
|
Strategické postupy, které užívají jednotlivé subjekty při tvorbě reklamních spotů v televizi a v rozhlase, dále též v tiskovinách různého druhu (např. denní a periodický tisk, reklamní letáky v obchodním styku, různé materiály pro cestovní ruch atp.). Důraz bude kladen na analýzu jazykového ztvárnění reklam a případnou pozitivní či negativní reakci části obyvatelstva, které bylo touto reklamou osloveno. Zvláštní pozornost bude věnována korelačnímu vztahu mezi textem reklamy a jeho vizualizací.
Část výuky může být nahrazena samostatnou prací studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.
-
Doporučená:
BELFÍNOVÁ, Renata; GRILL, Heidi. Die Theorie, Analyse und Didaktisierung der Werbung anhand der ausgewählten Werbeanzeigen aus Zeitschriften. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2003.
-
Doporučená:
Huth R. Einführung in die Werbelehre. 7. Aufl. Stuttgart u. Berlin: Kohlhammer, 2005.
-
Doporučená:
VERGOSSEN, Harald. Marketing-Kommunikation. Ludwigshafen : Friedrich Kiehl, 2004.
-
Doporučená:
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama. Praha : Grada, 2007.
-
Doporučená:
BYRAM, M.:. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Multilingual Matters, 1997. ISBN 1-85359-377-X.
-
Doporučená:
JANICH, Nina. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. 3. Aufl. Tübingen : Narr, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
22
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úroveň znalostí německého jazyka B2 dle SERR |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou schopni popsat různé typy reklam. Rozpoznají specifické strategie a reklamní texty. Umějí vysvětlit vztahy mezi textem a ostatními elementy v reklamním světě jako např. obrázky a hudba. Na závěr budou studenti schopni vytvořit vlastní návrhy na reklamu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|