|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGS / OK2N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGS
/
OK2N
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Obchodní korespondence v němčině 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/OK2N
|
Vyloučené předměty
|
KAG/OKN
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozvíjet a prohlubovat komunikační schopnosti a další kompetence studentů, které jsou nutné ke zvládnutí správné obchodní komunikace, především korespondence. Všestranně posílit veškeré kompetence nutné ke zvládnutí korektní obchodní korespondence, jednání a vystupování, včetně zvládnutí gramatických jevů (v písemném i ústním projevu) a funkčního užívání slovní zásoby.
Předmět je vyučován v němčině.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: vypracování písemných úkolů (ve formě samostatné domácí práce i samostatné práce ve výuce) a jejich prezentace.
|
Obsah
|
Rozvíjení písemného projevu v oblasti obchodní korespondence, úvěrování, bankovnictví a pojišťovnictví. Další osvojování metod a forem moderní komunikace a hlavních zásad pro správnou obchodní komunikaci, a to jak v rámci vlastní firmy, tak i mezi obchodními partnery. Zdrojem získávání jednotlivých kompetencí je především analýza didakticky upravených i autentických textů z oblasti obchodní korespondence i korekce a autokorekce vlastních projevů studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SACHS, Rudolf. Deutsche Handelskorrepondenz. Der Schriftwechsel in Export und Import.. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001662-3.
-
Základní:
Geschäftskommunikation - Besser schreiben. Kursbuch.
(HERING, Axel; MATUSSEK, Magdalena)
-
Rozšiřující:
Hering, Axel; Matussek, Magdalena. Geschäftskommunikation - Besser telefonieren. Kursbuch. Ismaning, 2008.
-
Rozšiřující:
Buscha, Anne; Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation - Verhandlungssprache. Ismaning, 2007.
-
Doporučená:
Dudenredaktion. Briefe gut und richtig schreiben. Mannheim, 2006.
-
Doporučená:
Dynda, Antonín; Dyndová, Eva. Česko-německá obchodní korespondence. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Dudenredaktion. Moderne Geschäftsbriefe -leicht gemacht. Mannheim, 2008.
-
Doporučená:
Höppnerová, Věra; Matěnová, Jarmila; Gelnarová, Zuzana. Obchodujeme německy. 1. vyd. Praha : Ekopress, 2004. ISBN 80-86119-86-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit jednotlivé formy obchodní korespondence |
charakterizovat v němčině jednotlivé formy obchodní korespondence |
vyjmenovat formální zásady psaní obchodních dopisů v němčině |
vyjmenovat a identifikovat jednotlivé součásti německy psaného obchodního dopisu |
porovnat česky psaný a německy psaný obchodní dopis a identifikovat stylové a formální rozdíly |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v němčině na úrovni B2 dle SERR |
sestavit vlastní obchodní dopis v souladu s formálními zásadami jednotlivých druhů obchodních dopisů |
poučeně používat lexikografické příručky při psaní obchodních dopisů v němčině |
rozeznat, opravit a příp. přeformulovat jazykové a obsahové chyby v písemném projevu |
sestavit vlastní psaný projev v souladu s obsahovými zásadami jednotlivých druhů obchodních dopisů |
analyzovat obsah a strukturu vzorových obchodních dopisů v němčině |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
v němčině popsat specifika jednotlivých forem obchodní korespondence |
popsat obsahovou strukturu jednotlivých forem obchodní korespondence v němčině |
vysvětlit klíčové termíny používané v obchodní komunikaci (zejm. v emailech a dopisech) |
charakterizovat obsahově i formálně jednotlivé součásti německy psaného obchodního dopisu |
přiřadit k sobě náležité ekvivalentní termíny a ustálené obraty v české a německé obchodní korespondenci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
na základě analýzy obsahové struktury sestavovat obchodní dopisy v německém jazyce v souladu se všemi formálními zásadami jednotlivých druhů obchodních dopisů |
pohotově aplikovat zásady práce s lexikografickými příručkami, portfoliem a ověřováním pomocí internetové rešerše při psaní obchodních dopisů v němčině |
analyzovat vlastní komunikáty administrativního funkčního stylu a provádět autokorekturu na základě získaných znalostí |
analyzovat obsah a strukturu vzorových i autentických obchodních dopisů |
identifikovat jazykové a obsahové nedostatky v komunikátech vytvořených jinými autory a navrhovat vlastní řešení na základě získaných znalostí |
při tvorbě vlastních komunikátů zohledňovat stylistická specifika pro administrativní funkční styl |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|