|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 99DST
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
99DST
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
TD aspekty st. sv. dějin pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Teoretické a didaktické aspekty starších světových dějin pro učitele
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/9TDST
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit znalost studentů o problematice starověkých civilizací Egypta, Blízkého Východu a dalších staroorientálních říší. Rozšířit znalosti studentů o předantickém a především antickém světem, objasnit jeho význam pro další vývoj lidstva i provázanost se současným světem.
|
Požadavky na studenta
|
Vystoupení v semináři na základě samostudia, prokázaná znalost literatury (min. čtyř titulů); prokázání znalostí odborné i didaktické faktografie, orientace v RVP. Zápočtový test.
|
Obsah
|
Základní didaktické principy výběru učiva starověku pro SŠ
Specifika didaktiky starověku na SŠ
Moderní metodologie výuky starověkých dějin na SŠ
Možnosti využití digitálních médií ve výuce starších dějin
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Burian, J., Oliva, P. Civilizace starověkého Středomoří.
-
Doporučená:
Perrudin, Francoise. Dávné civilizace. Bratislava, 2002. ISBN 80-88989-59-0.
-
Doporučená:
Gameri, Anita. Dědictví starověkých civilizací. Praha, 2001. ISBN 80-242-0658-7.
-
Doporučená:
Parkan, František. Didaktika dějepisu. Praha, 2014.
-
Doporučená:
Verner, Miroslav. Ilustrovaná encyklopedie starého Egypta. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-446-2.
-
Doporučená:
Hunter, E. Nejstarší civilizace. Praha, 1996.
-
Doporučená:
Bouzek, Jan. Objevy ve Středomoří. Praha : Odeon, 1979.
-
Doporučená:
Kumpera, J. skripta Historia Mundi I - IV (Dějiny světa v datech, Vybrané kapitoly z dějin starověku, Vybrané kapitoly z dějin středověku, Evropa v branách novověku). Plzeň, 1999.
-
Doporučená:
Slovník antické kultury. Praha, 1974.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
6
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Celkem
|
92
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyučovat danou problematiky na druhém stupni základní školy a má tedy didaktické a pedagogické znalosti a dovednosti na úrovni magisterského studia pro 2. stupeň základní školy. Zvláště důležitá je zevrubná znalost fakt a souvislostí dějin starověku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
didaktické a pedagogické na úrovni magisterského studia pro střední školy - obzvláště důležitá je hluboká znalost fakt a souvislostí dějin starověku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|