|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 9TDNV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
9TDNV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
TD aspekty dějin novověku pro učitele SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Teoretické a didaktické aspekty dějin novověku pro učitele SŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/9TDPR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit historický vývoj od doby po třicetileté válce po první polovinu 19. století (politický, ekonomický, kulturní vývoj, začlenění do širšího evropského kontextu, všední život). Prezentovat způsob a metody práce s odbornou literaturou a prameny k tomuto období. Provést rozbor a kritiku různých názorů na vybrané otázky českých novověkých dějin. Poskytnout přehled o vývoji obrazu událostí v českém historickém vědomí a tématech obvykle aplikovaných pro vzdělávání. Poskytnout prostor pro prezentaci prací studentů a diskuzi v rámci seminářů. Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu dějin novověku, stejně jako jejich moderní didaktické využití ve výuce na SŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Vystoupení v semináři na základě samostudia, prokázaná znalost literatury (min. čtyř titulů); prokázání znalostí odborné i didaktické faktografie, orientace v RVP. Zápočtový test.
|
Obsah
|
Představit historický vývoj od doby po třicetileté válce po první polovinu 19. století (politický, ekonomický, kulturní vývoj, začlenění do širšího evropského kontextu, všední život). Prezentovat způsob a metody práce s odbornou literaturou a prameny k tomuto období. Provést rozbor a kritiku různých názorů na vybrané otázky českých novověkých dějin. Poskytnout přehled o vývoji obrazu událostí v českém historickém vědomí a tématech obvykle aplikovaných pro vzdělávání. Poskytnout prostor pro prezentaci prací studentů a diskuzi v rámci seminářů. Kurs v rámci diskusí nabídne teoretický rozbor možných způsobů výkladu dějin novověku, stejně jako jejich moderní didaktické využití ve výuce na SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Uhlíř, Dušan. Bitva tří císařů : Slavkov - Austerlitz 1805. Brno : Ave, 2005. ISBN 80-86831-01-9.
-
Doporučená:
Urban, Otto. Česká společnost 1848 - 1918. 1. vyd. Praha : Svoboda, 1982.
-
Doporučená:
Hamannová, Brigitte. Habsburkové : životopisná encyklopedie. Vyd. 2. Praha : Brána, 2001. ISBN 80-7243-109-9.
-
Doporučená:
Magenschab, Hans. Josef II. Revolucionář z boží milosti. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Mikulec, Jiří. Leopold I. Život a vláda barokního Habsburka. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Polišenský, Josef. Napoleon a srdce Evropy. Praha, 1971.
-
Doporučená:
Kutnar, František. Obrozenské vlastenectví a nacionalismus : příspěvek k národnímu a společenskému obsahu češství doby obrozenské. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-7184-833-6.
-
Doporučená:
Čornejová Iva. Tovaryšstvo Ježíšovo : Jezuité v Čechách. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 1995. ISBN 80-204-0471-6.
-
Doporučená:
Čornejová Iva aj. Velké dějiny zemí Koruny české. 8. díl 1618-1683. Praha -Litomyšl:Paseka, 2008. ISBN 978-80-7185-947-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyučovat danou problematiky na druhém stupni základní školy a má tedy didaktické a pedagogické znalosti a dovednosti na úrovni magisterského studia pro 2. stupeň základní školy. Zvláště důležitá je zevrubná znalost fakt a souvislostí dějin novověku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
didaktické a pedagogické na úrovni magisterského studia pro 3. stupeň základní školy - obzvláště důležitá je hluboká znalost fakt a souvislostí dějin novověku jako základního předpokladu jejich interpretace, didaktického zpracování a následné výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|