|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / EXH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
EXH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Historická exkurze s didak. aplikací
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Historická exkurze s didaktickou aplikací
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
69 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/EX3H
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s kulturním a historickým dědictvím České republiky, zejména s architektonickými památkami a muzei. Dílčím cílem je představit studentům možnost propojení problematiky tohoto předmětu se školní praxí organizace odborných exkurzí a se základy oborové didaktiky dějepisu.
|
Požadavky na studenta
|
Spoluúčast studentů na zpracování průvodcovských materiálů, tematických, osobnostních a místopisných referátů.
|
Obsah
|
Kulturní a historické památky Čech a Moravy podle volby příslušného regionu. Poznávání historie dané oblasti, uměleckých a historických památek, architektury, míst důležitých historických událostí i novodobého obrazu naší země. Didaktická aplikace tématu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
CW
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GRACOVÁ, Božena ? LABISCHOVÁ, Denisa. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu, Ostrava 2008. ISBN:978-80-7368-584-3..
-
Základní:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 1. svazek, A/J. Praha : Academia, 1977.
-
Základní:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 2. svazek, K/O. Praha : Academia, 1978.
-
Základní:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 3. svazek, P/Š. Praha : Academia, 1980.
-
Základní:
Poche, Emanuel. Umělecké památky Čech. 4. svazek, T/Ž. Praha : Academia, 1982.
-
Doporučená:
Kilián Jan. Andělská Hora. Z dějin staré hornické osady.. Chrastava, 2003.
-
Doporučená:
Menclová, Dobroslava. České hrady. Praha : Odeon, 1976.
-
Doporučená:
Novotný, Bohuslav. Encyklopédia archeológie. 1. vyd. Bratislava : Obzor, 1986.
-
Doporučená:
Poche, Emanuel. Encyklopedie českého výtvarného umění ; Emanuel Poche. Praha : Academia, 1976.
-
Doporučená:
Svoboda, Ladislav. Encyklopedie českých tvrzí. I. díl, A-J. Praha : Argo, 1998. ISBN 80-7203-068-X.
-
Doporučená:
Kilián, Jan. Hrady a zámky Lucemburska. Praha, 2010. ISBN 978-80-7277436-4.
-
Doporučená:
Durdík, Tomáš. Ilustrovaná encyklopedie českých hradů. Praha : Libri, 1999. ISBN 80-85983-62-1.
-
Doporučená:
Kilián, Jan. Mělnicko. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2009. ISBN 978-80-7185-955-0.
-
Doporučená:
Jaroslav Herout. Slabikář návštěvníků památek. Praha, 1994.
-
Doporučená:
Kilián Jan a kol. Teplice. Teplice, 2015. ISBN 978-80-7422-339-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v dějinách umění, zejména architektury, v historické geografii, povědomí o problematice památkové péče |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat své historické znalosti v terénní praxi |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základních typů architektonických památek podle slohů a doby, lidové, sakrální a profánní architektury. Zhodnotí stav památkové péče o jednotlivé objekty. Analyzuje kvantitu a kvalitu dochovaného památkového fondu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat nabyté historické vědomosti pro potřeby organizace a vedení odborné historické exkurze, základního historického průvodcovství a elementární didaktické aplikace získaných znalostí. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|