|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / PRU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
PRU
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pravěk pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktická aplikace pravěku
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/DAPR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit aplikaci poznatků z dějin pravěku na školní (ZŠ, SŠ) praxi. Zprostředkovat základní organizační, informativní a formativní požadavky současného školního vyučování s problematikou dějin pravěku. Zpřehlednit experimentální archeologická pracoviště v ČR, tematická muzea a vhodné instituce, poskytnout rozbor možností jejich využití pro školní praxi. Vytvořit přehled a charakteristiku hlavních západočeských pravěkých lokalit.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích, znalost literatury, odborné i didaktické faktografie.
Návštěva(y) tématických muzeí a archeologických pracovišť. Návrh projektu ve vyučování dějin pravěku - týmová práce. Vypracování seminární práce, vystoupení s referátem - odborné a organizační zabezpečení vyučovací hodiny na ZŠ (SŠ) nebo jiné vyučovací formy s tématikou dějin pravěku.
Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.Zápočtový test, ústní zkouška.
|
Obsah
|
1.-2. Regionální dějiny pravěku - Plzeň a západní Čechy; projekt
3. Pravěké umění I. - kult ženy
4. Pravěké umění II. - lovecký kult
5. Pravěké umění III. - megalitická architektura
6. Pravěk v českých muzeích
7.-9. Výběrová téma z dějin pravěku dle volby studentů
10. Dějiny pravěku v médiích - dokumentární a umělecké filmy
11.-12. Prezentace studentských prací
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sklenář, Karel; Sklenářová, Zuzana; Slabina, Miloslav. Encyklopedie pravěku v Čechách, na Moravě a ve Slezku. Praha : Libri, 2002. ISBN 80-7277-115-9.
-
Doporučená:
Mazák, Vratislav. Jak vznikl člověk : Sága rodu Homo. 2., dopln. vyd. Praha : Práce, 1986.
-
Doporučená:
Bouzek, Jan. Nástin evropského pravěku. Vyd. 1. Praha : Univerzita Karlova, 1982.
-
Doporučená:
Dvořák, Pavel. Odkryté dějiny : první lidé na území Československa. 2. vyd. (v MF 1. vyd.). Praha : MF, 1984.
-
Doporučená:
Neústupný J. Pravěk Československa.
-
Doporučená:
Galuška Z. Velká Morava.
-
Doporučená:
Sklenář, Karel. Za jeskynním člověkem : neformální encyklopedie. Vyd. 1. Praha : Československý spisovatel, 1984.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student ukončil teoretické studium se zaměřením na historii v bakalářském oboru. Je bezpodmínečně nutná komplexní příprava v oblasti českých a obecných dějin pravěku |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student(ka) - získá přehled v dětské populárně odborné a umělecké literatuře k dějinám pravěku - prokáže schopnost organizace projektové práce ve vyučování dějin pravěku - prokáže dovednost vybrat, zpřehlednit a prezentovat specifické téma z oblasti životního stylu pravěkých lidí - uspořádá osobní portfolio multimediálních prostředků pro výuku dějin pravěku na ZŠ či SŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|