|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / Č1SS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
Č1SS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Člověk a jeho svět (společnost-dějepis)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/VLA2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Objasnit a zpřehlednit klíčové dějinné události, významné osobnosti, kulturně historické a technické památky týkající se novověkých a a moderních českých dějin.
Formulovat základní současné problémy, jež mají základ v historickém vývoji ČR.
Vytvořit základ pro poznání místních regionálních dějin v období novověku a moderní době.
Předmět je určen pro studenty kombinovaného studia.
|
Požadavky na studenta
|
- Seminární práce na téma z místních regionálních dějin.
- Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.
|
Obsah
|
1. Osvícenský absolutismus, tereziánské a josefínské reformy, národní obrození
2. Čechy v první polovině 19. století, formování občanské společnosti, Jaro národů, revoluce roku 1848
3. Čechy ve druhé polovině 19. století, tradiční systém českých politických stran, kulturní vývoj v 19. století
4. I. světová válka na pozadí vývoje v Čechách
5. I. republika, politická, ekonomická, kulturní a národnostní charakteristika, Československá republika ve 30. letech, Mnichov 1938
6. II. světová válka, specifika vývoje českých zemí, hlavní mezníky vývoje českých dějin po roce 1945
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005.
-
Doporučená:
Východská, H. Dějepis hrou. Plzeň, 2008.
-
Doporučená:
Urban, O. Dějiny československé. Praha, 1993.
-
Doporučená:
Bělina, P. Dějiny zemí koruny české I.. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Bělina, P., Pokorný, J. Dějiny zemí koruny české II.. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Pike, G., Selby, D. Globální výchova. Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. Praha, 1994.
-
Doporučená:
Beneš, Z. Historický text a historická kultura,. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-02-1.
-
Doporučená:
Hora-Hořejš, P. Toulky českou minulostí 1-11. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Výběr historické literatury k místním regionálním dějinám.
-
Doporučená:
Tonucci, F. Vyučovat nebo naučit?. Praha, 1991.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
48
|
Projekt individuální [40]
|
25
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
153
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Zpřehlednit politický, ekonomický a kulturně-společenský vývoj české společnosti v období od pravěku do začátku 17. století v obsahovém a formálním pojetí kurzovního předmětu KHI/VLA1, tj. úspěšně absolvovat předmět KHI/VLA1. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
tvořit a přesvědčivě prezentovat odborně zaměřenou práci typu vědecké eseje či referátu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vybrat, analyzovat a interpretovat hlavní problémy novověkých a moderních českých dějin od 17. století do roku 1945 na pozadí evropského vývoje
- vyjádřit souvislost mezi současnými ekonomickými a politickými poměry v ČR a historickým vývojem našeho státu v období novověku a 20. století
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- přesvědčivě prezentovat vybrané téma z českých a regionálních dějin v obsahovém a didaktickém tvaru odpovídajícím požadavkům kurzu, tj. obsahově na úrovni gymnaziálního kurikula, didakticky s vhodným využitím audiovizuální techniky
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Student(ka) prokáže znalost problematiky českých dějin v souborném testu a v následné ústní zkoušce. |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Student(ka) z obsahového i formálního hlediska přesvědčivě prezentuje vybranou kapitolu z místní regionální historie. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
|
|
|
|