|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / DIDH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
DIDH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika hudbní výchovy v době DT
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika hudbní výchovy v době digitálních technologií
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení si aktuálních základních vědomostí, dovedností a postojů v oblasti didaktiky hudební výchovy v procesu radikální proměny současné světové hudební kultury a se zaměřením na zákonitosti hudebně výchovného procesu ve škole a na interakci jeho činitelů (učitel - žák - učivo), na metody a organizační formy výuky, vedoucí k naplnění cílů předmětu. V návaznosti na poznatky z pedagogiky, obecné didaktiky a pedagogické psychologie se doktorand seznámí s novým paradigmatem didaktiky hudební výchovy v procesu transformačních změn v ČR a v kontextu mezipředmětových vztahů.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná i ústní. Zpracování a obhájení seminární práce na vybrané téma.
|
Obsah
|
Obsahem předmětu jsou tudíž otázky: a) hudebně teoretické z oboru didaktiky (otázky vzdělanosti učitele, druhů učení, kritérií výběru učiva, hudebnosti žáků včetně možností jejího rozvoje, metod a forem práce ve výuce, hodnocení v předmětu, osvědčených i současných trendů ve HV vzdělávání, včetně hudebně vědní literatury k tématům náležející, b) kurikulární dokument (RVPZV, RVPG) ve všech jeho přesahových i oborových složkách, včetně naplňování jeho obsahu konkrétními metodami i formami práce v HV, c) aktuální učebnice HV a jejich obsah.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě nařízení distanční výuky jsou ukládány potřebné dokumenty, videozáznamy aj. studijní opory k samostudiu na úložiště (např. gapps), které určuje vyučující předmětu. Jejich aktuální adresy jsou zasílány studentům prostřednictvím služby Hromadný e-mail.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Synek, Jaromír. Didaktika hudební výchovy I.. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
Základní:
Sedlák, František. Didaktika hudební výchovy na 2. stupni základní školy: učebnice pro posluchače pedagogických fakult. 2., část. upr. vyd.. Praha: SPN, 1984.
-
Základní:
Kopecký, Jiří, Jaromír Synek a Vít Zouhar. Hudební hry jinak: hry se zvuky a elementární komponování:[slyšet jinak].. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014.
-
Základní:
Coufalová, Gabriela, Ivo Medek a Jaromír Synek. Hudební nástroje jinak: netradiční využití tradičních hudebních nástrojů a vytváření jednoduchých hudebních nástrojů:[slyšet jinak].. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013.
-
Základní:
Balada, J. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G [online].. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007.
-
Základní:
Školské dokumenty RVP, aktuální učebnice hudební výchovy pro 2. stupeň základních škol a pro gymnázia..
-
Doporučená:
O'Hara, Kenton. Consuming music together : social and collaborative aspects of music consumption technologies. Dordrecht :Springer, 2006. ISBN 978-90-481-7017-3.
-
Doporučená:
Tichá, Alena. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha:. Národní informační a poradenské středisko pro kulturu,, 2004.
-
Doporučená:
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.. Praha: Portál, 1998.
-
Doporučená:
Cambell, Patricia Shehan. Music, education, and diversity : bridging cultures and communities. New York :Teachers College Press,, 2018. ISBN 978-0-8077-5882.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Základní znalosti z oborové didaktiky, oborové pedagogiky a psychologie
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Užití znalostí z oborové didaktiky, oborové pedagogiky a psychologie v praxi
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Prohloubení si aktuálních vědomostí, dovedností a postojů v oblasti didaktiky hudební výchovy v procesu radikální proměny současné světové hudební kultury a se zaměřením na zákonitosti hudebně výchovného procesu ve škole a na interakci jeho činitelů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Užití aktuálních vědomostí, dovedností a postojů v oblasti didaktiky hudební výchovy v procesu radikální proměny současné světové hudební kultury a se zaměřením na zákonitosti hudebně výchovného procesu ve škole a na interakci jeho činitelů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|