|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HARB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HARB2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Harmonie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/HAR2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student kompetentně harmonizuje tonální melodii (především českou lidovou píseň). Rozšiřuje svůj harmonický aparát o jevy chromatiky, které dokáže rozlišit podle kontextu jejich zapojení.
|
Požadavky na studenta
|
Na zápočet: absolvování alespoň 90% průběžných testů s hodnocením nejhůře 2,5 v pětistupňové bodové stupnici, popř. sumarizační zápočtový test (při nesplnění výše stanovených podmínek). Kombinovaná zkouška: a) písemná část obsahuje číslovaný bas s jevy diatoniky b) ústní část je založena na popisech harmonických jevů diatoniky i chromatiky a analýze. Student absolvuje blokovou výuku hudební estetiky
|
Obsah
|
1. Přehled modulací, další druhy tonálního pohybu
2. Zásady pro vypracování harmonického doprovodu tonální melodie, melodické tóny a jejich vliv na volbu harmonického podkladu tonální melodie. Aplikace na českou lidovou píseň.
3. Uplatnění subdominanty a sextakordu II. stupně v harmonizaci melodie
4. Uplatnění kadenčního kvartsextakordu v harmonizaci melodie
5. Uplatnění dominantního akordu velkého a kvint lesních rohů v harmonizaci melodie
6. Uplatnění doprovodu bas-přiznávka v harmonizaci melodie
7. Melodie v moll, harmonizace modulující melodie
8. Předehra, mezihra a dohra v úpravě české lidové písně
9. Jevy chromatiky mimotonální dominanty a jejich uplatnění v harmonizaci melodie
10. Akordy chromatické terciové příbuznosti.
11. Alterace v harmonické větě. Dvojalterace.
12. Frygický a lydický akord
13. Pětičlenný funkční systém jako brána do tonální harmonie 20. stol. Estetické aspekty harmonické složky v chromatice.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D. (100%),
Prof. PhDr. MgA. Jan Vičar, CSc. (100%),
-
Examinátoři:
Prof. Mgr. MgA. Jiří Bezděk, Ph.D.,
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Kreativní orientace v diatonické harmonii a její systematice |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Spojování kvintakordů a jejich obratů, hlavních septakordů a jejich obratů, identifikace melodických tónů. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Popsat systematiku chromatické klasické harmonie. |
Zdůvodnit harmonizaci tonální melodie a její metodice. |
Aplikovat na českou lidovou píseň. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Kompetentně harmonizovat tonální melodii (především českou lidovou píseň).
|
Rozšiřovat svůj harmonický aparát o jevy chromatiky, které dokáže rozlišit podle kontextu jejich zapojení. |
Aplikovat na českou lidovou píseň. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|