|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HKB1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HKB1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hra na klavír 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/HNN1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozvíjet a zdokonalovat schopnosti a dovednosti studenta ve hře na klavír.
Tento předmět je určen pouze studentům bakalářského oboru Hudba se zaměřením na vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní práce ve cvičeních s literaturou dle výběru vyučujícího. Platí povinnost studenta přehrát veškerý repertoár k zápočtu v průběhu semestru v hodinách cvičení k tomu určených. To se týká i absolventů konzervatoře, kteří mohou splnit požadavky hromadně, např. na dvou konzultacích.
V případě začátečníků a jejich samostudia je doporučeno docházet na výuku klavíru i mimo rámec kolektivní výuky (CŽV, učitelé ze ZUŠ aj.)! Seminární kolektivní výuka není postačující.
|
Obsah
|
Rozlišení úrovně instrumentálních dovedností studentů a jejich rozdělení na začátečníky a pokročilé. Hra písní, stupnic, kadencí, cvičení k rozezpívání. Tvoření jednoduchých doprovodů k lidovým a umělým písním a jejich transpozice do frekventovaných tónin. Rozezpívání pomocí jednoduchých melodických modelů s harmonickou oporou - chromaticky vzestupně a sestupně (v durových, popř. mollových tóninách). Hra stupnic v protipohybu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Czerny, C. Sbírky etud (výběr op. 261, 849, 821)..
-
Základní:
Já, písnička: zpěvník 6. Music distribuce. 2023.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já písnička I. Zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 1995.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol: pro 1.- 4. třídu.. Cheb: Music Cheb, 1995. ISBN 80-859-2501-X.
-
Doporučená:
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon (určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy). Plzeň : Západočeská univerz. 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
39
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Prokázat při hře pohotovost čtení zápisu not i doprovodných akordů
Objasnit pojmy z hudební teorie v kontextu s klavírní hrou (stupnice, akordy, kadence, obraty akordů,...).
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Prokázat potřebnou míru motorických dovedností pro hru na nástroj. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Pojmenovat a objasnit zákonitosti tvorby doprovodné kadence.
|
Popsat osvojované druhy doprovodů. |
Objasnit problematiku nezávislosti rukou. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zahrát povinný repertoár semestru: vybrané etudy, skladby a písně.
|
Doprovodit spolužáky při zpěvu (pokročilí studenti). |
Prokázat hrou osvojení základních pianistických návyků: uvolnění pohybově hracího aparátu, správné tvoření klavírního úhozu i jednotlivých technických prvků. |
Prokázat hrou písní osvojení požadovaných druhů doprovodu (minim. akordického a rozkladu). |
Zahrát povinný repertoár semestru: vybrané etudy, skladby a písně. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|