|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HRMŠ4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HRMŠ4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hra na klávesový nástroj 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Hra na klávesový nástroj
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
56 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student/ka bude kompetentní v nástrojovém doprovodu činností pěveckých, instrumentálních, poslechových a pohybových činnostech v praxi MŠ.
|
Požadavky na studenta
|
- rozezpívání
- stupnice dohromady přes 2 oktávy
- technická cvičení dle výběru vyučujícího, min. 5
- vybraný repertoár dětských lidových písní (k pěveckým činnostem na MŠ), včetně jejich transpozic do pěvecky vhodných tónin
- min. 1 elementární přednesová skladba (k pohybovým či poslechovým činnostem na MŠ)
- doprovod min. 2 umělých písní pro MŠ
|
Obsah
|
Další rozvoj dovedností hry na nástroj s cílem jejího následného užití při pěveckých, poslechových i hudebně pohybových činnostech v MŠ. Ve čtvrtém semestru hry na klavír dokáže doprovázet hrou na klavír svůj vlastní zpěv i zpěv kolektivu dětí, což si ověřuje i na praxi v MŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=624
LMS Moodle ZČU: Lišková, Š. Hra na klávesový nástroj 4
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Lidové písničky a hry s nimi.. Praha: Portál,, 1999. ISBN 80-717-8323-4.
-
Základní:
STOJAN, Jaroslav. Maličká su.. Přerov: Jasto,, 1997. ISBN 80-901932-7-7.
-
Doporučená:
SARAUER, A. Klavírní škola pro začátečníky BGS. Bärenreiter Praha. 2017.
-
Doporučená:
LORENC, Eva. Můj klavír. Bärenreiter Praha. 2023.
-
Doporučená:
KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Portál, Praha. 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat problematiku přehrávaného repertoáru písní (druhy doprovodu, notový záznam písně i doprovodu, dudácká kvinta, transpozice, aj.) dle požadavků předchozí HRMŠ3 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zahrát požadovaný repertoár písní a technických cvičení na úrovni předchozího HRMŠ3 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
přečíst notový záznam kterékoliv písně z osvojovaného repertoáru
zdůvodnit volbu doprovodu u vybraných písní
vytvořit seznam písní dle vlastního výběru do příslušných kategorií (pohádky, pochodové písně, řemesla, taneční písně, ostatní)
objasnit princip tvorby předeher k písním |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zahrát a současně zazpívat povinné pensum písní zaznamenaných do sešitu, opatřených předehrou (min. 15 k zápočtu, min. 25 ke zkoušce)
transponovat každou píseň do pěvecky vhodné tóniny
využívat hudební nástroj v rámci všech druhů činností: doprovázet vlastní zpěv i zpěv dětí v MŠ, zkušenosti se hrou na klavír promítnout do tvorby doprovodů na jiné nástroje (tvorba doprovodů písní učitelem i dětmi samotnými) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|