|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / HUDR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
HUDR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hudební dramaturgie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHK/HDR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se orientuje v obecných principech dramaturgie, které aplikuje do oblastí hudebních i hudebně dramatických. Orientuje se též v problematice dramaturgie v nonartificiální hudbě.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou úspěšného ukončení je aktivní účast v semináři, plnění dílčích úkolů (zejména výzkum a prezentace výsledků výzkumu dramaturgického záměru vybrané instituce) a vytvoření a před kolektivem prezentování vlastního dramaturgického záměru.
|
Obsah
|
1. pojem dramaturg, hudební dramaturg, povaha a smysl činnosti,
1.1. uplatnění hudebně dramaturgické práce v médiích a uměleckých institucích
2. estetické aspekty hudebně dramaturgické práce, dramaturgické myšlení
3. zákon kontrastu a scelovacích prostředků (aplikace tektoniky Karla Janečka)
4. orchestry, festivaly, koncertní řady, divadla a jejich hudebně dramaturgická specifika
4.1. výzkum dramaturgického záměru zvolené instituce na základě programového schématu, prezentace výsledků výzkumu před obecenstvem v semináři
5. prezentace vlastních dramaturgických záměrů před obecenstvem v semináři, diskuse
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
COLAS, D. Musical Dramaturgy. Oxford University Press. 2014.
-
Základní:
JANEČEK, K. Tektonika. Supraphon. 1968.
-
Základní:
BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: NAMU. 2014.
-
Rozšiřující:
MORAN, N. Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav ve spolupráci s Institutem světelného designu. 2010.
-
Doporučená:
SMOLKA, J. et al. Dějiny hudby. Togga. 2001.
-
Doporučená:
HAMILTON, Anne M. a CHON, Walter Byongsok. Dramaturgy: The Basics.. Routledge, 2022. ISBN 9780367253783.
-
Doporučená:
HONS, M. Hudba zvaná symfonie. TOGGA. 2005.
-
Doporučená:
VIČAR, J. A R. DYKAST. Hudební estetika.. AMU: Praha,, 2002.
-
Doporučená:
HOSTOMSKÁ, A. Opera - průvodce operní tvorbou. Státní hudební nakladatelství. 1962.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Systematiku v dějinách hudby artificiální i nonartificiální.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat znalosti dějin hudby do hudební praxe. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Sestavit hudebně teoretické zásady. |
Uspořádat teoretické zásady dramaturgie různých druhů budebních výstupů. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat teoretické poznatky hudební dramaturgie při rozhodování o programu souboru, ve kterém hraje. |
Uplatnit hudebně teoretické zásady. |
Sestavit dramaturgii různých druhů hudebních výstupů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|