|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / IND3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
IND3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Instrumentální dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Instrumentální dovednosti 3
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozvíjení a zdokonalování dovedností a schopností studenta ve hře na klavír. Vybavení studenta souhrnem dovedností, které podporují jeho tvořivost. Připrava doprovodu k nejrůznějším druhům a žánrům populárních písní.
|
Požadavky na studenta
|
vytvoření doprovodu k 10 umělým písním
vytvoření doprovodu k cca 7 lidovým písním
hra kadencí v několika různých tóninách
improvizace a transpozice písniček do blízkých tónin
improvizace jednoduchých předeher, meziher a doher
|
Obsah
|
Improvizace složitějších stylizovaných doprovodů k umělým písním podle akordových značek. Hra kadencí v tóninách dur a moll. Složitější harmonizace české a moravské lidové písně.
Reflexe proběhlé výstupové praxe diskuse o uplatnění získaných znalostí v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodu populárních písní podle akordových značek jejich klavírní stylizace.. Plzeň: ZČU, 2014. ISBN 978-80-261-0258-8.
-
Základní:
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon: Určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy.. Plzeň: Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-704-3108-3.
-
Doporučená:
HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek.. Praha : Edit,, 1991.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já & písnička 4: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2008. ISBN 706509-66-2.
-
Doporučená:
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2004. ISBN 706517-9-4.
-
Doporučená:
PETROV, V. Klavír a akordické značky.. Netopíce: Jc-Audio, 2008.
-
Doporučená:
ŠOLC, M. Tajemství akordových značek.. Praha : Bärenreiter Editio Supraphon, 1996.
-
Doporučená:
LEVINE, M. The Jazz Theory Book.. Petaluma: Sher Music Co.,, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
teoretické znalosti z hudební teorie, harmonie a hudebních forem. Znalost akordových značek a základní klavírní stylizace doprovodů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
schopnost volby vhodných doprovodů populárních písní a jejich aktivní realizace na takové úrovni, která odpovídá schopnostem učitele na základní škole |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zdůvodnit výběr přednesových skladeb v kontextu s výukou HV (pokročilí studenti).
Objasnit pojmy z oblasti rozvoje klavírní techniky: hra legato, staccato, odtah, druhy doprovodu a jejich popis, osvojované kadence a jejich stavba.
Popsat osvojované stupnice a specifika jejich hry (prstoklady, předznamenání, způsob hry). |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Samostatně prohlubuje své odborné znalosti a odborné dovednosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|