|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / KHP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
KHP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kreativní Hv praktikum 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V návaznosti na RVP pro základní a gymnaziální vzdělávání se student prostřednictvím aktivních hudebních činností seznámí s nejnovějšími vzdělávacími trendy ve výuce HV na 2. stupni i čtyřletých a víceletých gymnázií. Aktivní prací s prvky hudby evropské i etnické z různých částí světa pochopí kontinuitu hudebního vývoje v souvislosti s vývojem člověka. Prostřednictvím modelových lekcí, předvedených vyučujícím, získá potřebné primární zkušenosti pro tvorbu a aplikaci teoretických vědomostí do praxe škol.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích
Praktické užití probíraných metod, improvizace ve stylech různých kultur, vymýšlení vlastních verzí, prezentace individuální a v malých skupinách.
|
Obsah
|
Seznámení se světovou zkušeností s formami tvůrčího sebevyjádření v hodinách hudby (známé techniky a jejich momentální rozvoj v praxi výuky hudby v různých zemích-Robert Amchin , Samuel Gartata, John Colman a další).
Praktické zvládnutí technik, improvizace na jejich základě:
1. Metoda Z.Kodálycho,
2. Konnakol (Indie),
3. Shouga (Japonsko),
4. Rytmogramy a další metody zvládnutí notového zápisu (světová zkušenost).
Rytmy světových hudebních kultur, prvky tanečních pohybů, rytmické hry (Indie, Japonsko). Zvládnutí technik vyvinutých v tradičních kulturách Východu.
Aktivní poslech tradiční hudby Východu s využitím metod osvojených v zimním a letním semestru.
Organizace koncertních vystoupení metodami osvojenými v zimním a letním semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Metodické materiály pro práci s žáky se SVP v uměleckém vzdělávání.. Plzeň: Gymnázium a Hudební škola hl. m. Prahy, 2020. ISBN 978-80-261-0915-0.
-
Základní:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze,, 2007.
-
Doporučená:
Mbabi-Katana. African music for school : Book one. Kampala : Fountain Publishers,, 2002. ISBN 978-9970-02-294-6.
-
Doporučená:
Hamann, Donald L. Becoming a music teacher : from student to practitioner. New York :Oxford University Press,, 2016. ISBN 978-0-19-024508-5.
-
Doporučená:
JURKOVÁ, Zuzana a Kateřina HORÁKOVÁ. Etnická hudba ve škole.. Praha, 2001.
-
Doporučená:
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi / Zdeněk Šimanovský. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.
-
Doporučená:
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Hudební výchova: učebnice pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií [online].. Plzeň: Fraus, 2013. ISBN 978-807-2389-018.
-
Doporučená:
JURKOVÁ, Z. Kapitoly o mimoevropské hudbě.. Olomouc: Univerzita Palackého, Filozofická fakulta, 2001. ISBN 80-244-0302-1.
-
Doporučená:
LIŠKOVÁ, Štěpánka. Prvky hudby subsaharské Afriky (HSA) a indické klasické hudby (IKH) v integrativní experimentální výuce hudební výchovy na vyšším gymnásiu: disertační práce v oboru hudební teorie a pedagogika.. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2010.
( DOI: https://arl.ujep.cz/arl-ujep/cs/vysledky/?field=AUTHORHL&term=%C5%A0t%C4%9Bp%C3%A1nka+Li%C5%A1kov%C3 )
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
46
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Uvést příklady hudby různých žánrů. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Prokazovat hrou či zpěvem potřebnou míru instrumentálních i vokálních dovedností v tvorbě a realizaci modelových lekcí. |
Spolupracovat při hře a zpěvu osvojovaných hudebních modelů. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Objasnit pojmy k jednotlivým probíraným tématům evropské i mimoevropské hudby.
Objasnit principy hudby subsaharské Afriky a indické klasické hudby.
Pojmenovat idiomy ukolébavek a uvést příklady jejich uplatnění. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zahrát a zazpívat vybrané modelové příklady z oblasti etnické i evropské hudby.
Používat hudební nástroje k naplnění vybraných tematických celků.
Spolupracovat ve skupině při tvorbě modelových příkladů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vystoupit na Dni otevřených dveří KHK FPE ZČU s vybranými a nacvičeným hudebními modely. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|