|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / MHVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
MHVP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodologie hud.-ped. výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Metodologie hudebně pedagogického výzkumu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Podrobnější pohled na problematiku hudebně pedagogického výzkumu pro potřeby disertačních prací s pedagogicko- výzkumným zaměřením. Syntetizace poznatků z metodologie výzkumu v obecné pedagogice se specifikem výzkumu v hudební pedagogice a psychologii. Aplikace na konkrétní podmínky výzkumu hudebně výchovné praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná i ústní. Vypracování zkrácené verze výzkumného projektu, jeho cíle, předmětu, metod, zpracování výsledků, v rozsahu 4-5 normostran. Téma výzkumu vychází z problematiky tématu disertační práce doktoranda. Ústní přednesení výzkumné zprávy v semináři, reagování na diskusní podněty
|
Obsah
|
1. Metodologická východiska výzkumu v hudební výchově.
2. Hudebně výchovná praxe jako předmět zkoumání hudební pedagogiky.
3. Základní terminologický aparát metodologie výzkumu.
4. Klasifikace výzkumných metod.
5. Teoretické metody výzkumu, příklady užití.
6. Empirické metody výzkumu, příklady užití.
7. Dotazník, sémantický diferenciál.
8. Vědecký problém v hudebně pedagogicky zaměřené výzkumné práci.
9. Projekt výzkumu, stanovení hypotéz.
10. Organizace výzkumu.
11. Kvalitativní analýza.
12. Kvantifikace zkoumaných jevů.
13. Diskuse nad otázkami vyplývajícími z konkrétních témat disertačních prací a jejich výzkumných problémů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici složka na sdíleném disku gapps.zcu.cz se studijními materiály a se všemi podstatnými informacemi.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Slavíková, Marie. Hudebně pedagogický výzkum na Katedře hudební kultury FPE ZČU v letech 1992-2014.. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014.
-
Základní:
Váňová, Hana; Skopal, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice.. Praha: Karolinum, 2017.
-
Doporučená:
Révész, Géza. Einführung in die Musikpsychologie. .. Bern, 1972.
-
Doporučená:
Kodejška, Miloš. Hudební výchova dětí předškolního věku II. Hudební prostředí v rodině a MŠ.. Praha: Univerzita Karlova, 1991.
-
Doporučená:
Holström, L. G. Musicality and Prognosis.. Uppsala, 1963.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientovat se v hudební pedagogice. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst, hrát na nástroj, zpívat a analyzovat projevy žáků. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Zná metody hudební pedagogiky. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Dokáže použít metody hudební pedagogiky v praxi. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|