|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / PEV3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
PEV3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pěvecká výchova 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Upevňování a procvičování dosud získaných pěveckých dovedností studentů na vícetónových cvičeních v dur i moll. Zvládnutí dalších prvků pěvecké techniky: staccato a portamento, crescendo a decrescendo, zpěv piano, vyrovnávání a neutralizace vokálů. Interpretace dětských umělých písní a jednodušších písní starých mistrů (do r. 1750). Nácvik rytmicko - melodických modelů k rozezpívání - chromatické transpozice vlastního zpěvu a klavírního doprovodu.
Tento předmět je určen pouze studentům bakalářského oboru Hudba se zaměřením na vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Prohlubovat ovládnutí základní dechové, artikulační a fonační techniky.
Předzpíváním nacvičeného repertoáru a pravidelnou prací v některém z katedrálních pěveckých sborů dokázat praktické zvládnutí elementárních prvků pěvecké techniky.
Úspěšné splnění testu z teorie pěvecké výchovy.
Veřejné předzpívání: 1 pěvecká etuda, 1 lidová píseň.
Účast a spolupráce na neperiodické vzdělávací akci pořádané nebo podporované KHK (například konference, akce k projektu, speciální workshop, přednáška zvaného odborníka, aktivity na Den otevřených dveří nebo EduDen, koncert a další).
|
Obsah
|
Studium dětských umělých písní a snazších písní starých mistrů (do r. 1750). Zpěv staccato a portamento, crescendo a decrescendo, piano. Vyrovnávání a neutralizace vokálů. Interpretace dětských umělých písní, národních a lidových písní a jednodušších arií antiche. Pěvecká cvičení v praxi: nácvik rytmicko - melodických modelů k rozezpívání - chromatické transpozice vlastního zpěvu a klavírního doprovodu (směrem nahoru).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
notový materiál dle výběru pedagoga.
-
Základní:
HUSLER, F. Zpěv: vrozené fyzické vlastnosti hlasového orgánu: návod k rozvinutí zpěvního hlasu. Ostrava. 1995.
-
Doporučená:
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň. 2001.
-
Doporučená:
KAYES, G. Structure and Function of the Singing Voice. Oxford handbook of singing. New York: Oxford University Press. 2019.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládnutí základy dechové, artikulační a fonační techniky - kostálně abdominální dýchání, hlas nasazený shora ve většině rozsahu se smíšenou rezonancí, srozumitelná artikulace, zpěv legato ve střední dynamice |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- orientovat se v pěveckém partu,
- čistě intonovat melodii v předepsaném rytmu nerozvinutým hlasem.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládá zpěv staccato a portamento, crescendo a decrescendo, piano. Při artikulaci má vyrovnané vokály a ve vyšších polohách je neutralizuje. Poučeně interpretuje dětské umělé písně a snazší arie antiche. Aplikuje pěvecká cvičení v praxi: zpívá rytmicko - melodické modely k rozezpívání v chromatických transpozicích s vlastním klavírním doprovodem (směrem nahoru) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- efektivně propojí teorii s praxí,
- dokáže provést sebereflexí analýzu vlastní zvukové videonahrávky.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|