|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / PEV6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
PEV6
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pěvecká výchova 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Další rozvíjení a upevňování pěveckých dovedností: vokální artikulace - legato, staccato, portamento, ripetuto, frázování, messa di voce, ornamentika (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka, popř. trylek). Nácvik skladeb určených k předvedení na bakalářské zkoušce dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta. Tento předmět je určen pouze studentům bakalářského oboru Hudba se zaměřením na vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnutí dechové opory, crescenda, decrescenda a messa di voce, správné frázování, smíšená rezonance alespoň v rozsahu jedné a půl oktávy, vyrovnaná artikulace vokálů, neutralizace vokálů ve vysokých polohách, zvládnutí základních druhů vokální artikulace legato, staccato, portamento, ripetuto.
Veřejným předzpíváním nacvičeného repertoáru a pravidelnou prací v některém z katedrálních pěveckých sborů dokázat praktické zvládnutí elementárních prvků pěvecké techniky.
Veřejné předzpívání: z nacvičeného repertoáru v rámci daného semestru.
Účast a spolupráce na neperiodické vzdělávací akci pořádané nebo podporované KHK (například konference, akce k projektu, speciální workshop, přednáška zvaného odborníka, aktivity na Den otevřených dveří nebo EduDen, koncert a další).
|
Obsah
|
Další rozvíjení pěveckých dovedností pěvecká artikulace, frázování, messa di voce a ornamentika (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka, popř. trylek). Skladby určené k předvedení na bakalářské zkoušce dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dle výběru pedagoga.
-
Základní:
VYDROVÁ, J. a kolektiv. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
-
Základní:
FILIP, V. Staň se pěveckou hvězdou.. Praha, 2015. ISBN 978-80-7512-163-9.
-
Doporučená:
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu.. Plzeň: ZČU, 1997.
-
Doporučená:
VYDROVÁ, J. a kol. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: Medical Healthcom, 2014. ISBN 978-80-905554-4-0.
-
Doporučená:
TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004.
-
Doporučená:
WERBECK-SVÄRDSTRÖMOVÁ, V. Škola odhalení hlasu.. Franesa, 2020. ISBN 978-80-88337-10-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné zvládnutí požadavků předmětu KHK/PEV5 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- orientovat se v pěveckém partu,
- čistě intonovat melodii v předepsaném rytmu nerozvinutým hlasem.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student aplikuje teoretické znalosti z přednášek do pedagogických dovedností při rozezpívání, dokáže sestavit a zahrát v chromatických transpozicích (vzestupně i sestupně v PR melodii v LR akordy) soubor rytmicko - melodických modelů vhodných k rozezpívání při frontální výuce Hv. Na interpretaci vybraných skladeb prokáže, že ovládá dechovou oporu, správně frázuje, používá smíšenou rezonanci ve větší části hlasového rozsahu, má vyrovnané vokály ve všech polohách, neutralizuje je ve vysoké hlasové poloze, umí zazpívat crescendo, decrescendo, messa di voce a má osvojeny některé prvky ornamentiky (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- efektivně propojí teorii s praxí,
- dokáže provést sebereflexí analýzu vlastní zvukové videonahrávky.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|