|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / SUE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
SUE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Sborové umění v evr. kontextu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Sborové umění v evropském kontextu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Připravit doktoranda studiem literatury a konzultacemi se sbormistry pro práci s dětským sborem a s různými druhy sborů dospělých.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná i ústní: Vypracování a přednesení referátu o vybraném českém či zahraničním význačném sbormistrovi. Písemný test ověřující znalost přednesené látky a odborné literatury.
|
Obsah
|
Studiem literatury a konzultacemi se sbormistry získají studenti informace a dovednosti potřebné pro práci s dětským sborem a s různými druhy sborů dospělých. Zásady práce s hlasem systematický rozvoj individuálních i kolektivních pěveckých schopností sborových pěvců, diagnostika a odstraňování nedostatků v pěvecké technice, hlasová hygiena ve sboru. Intonační a rytmické techniky, techniky dirigování a taktování, nácvik sborových skladeb a problematika sborové interpretace kompozic různých stylových období a skladebných technik 20. a 21. století. Sborová tvorba a sborové hnutí v kontextu dějin hudby. Významní komponisté sborových skladeb a významní sbormistři u nás i v zahraničí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pecháček, Stanislav. Česká sborová tvorba II (Baroko a klasicismus).. Praha: Univerzita Karlova ? Pedagogická fakulta, 2012.
-
Základní:
Pecháček, Stanislav. Česká sborová tvorba 1800 ?1950.. Praha: Univerzita Karlova ? Pedagogická fakulta, 2002.
-
Základní:
Hons, Miloš. Česká sborová tvorba 20. století: Analytické stylové sondy.. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2000.
-
Doporučená:
Mironov, Sergej, Ivana Podstavková, Ivana, Raninec, Jozef. Detský spevácky zbor (teória a metodika práce).. Bratislava: Veda ? vydavatelství SAV, 2004.
-
Doporučená:
Doporučená hesla ze základních muzikologických encyklopedií (Slovník české hudební kultury, Grove, MGG)..
-
Doporučená:
Tichá, Alena. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004.
-
Doporučená:
Kolář, Jiří, Rob Jan, Štíbrová, Ivana. Sborový zpěv a řízení sboru - I/1.. Praha: Karolinum, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
130
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Základní orientace ve sborové literatuře
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Použití kultivovaného pěveckého hlasu.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v problematice sborů a sborové literatuře.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Analyzuje slyšený sborový projev
Umí vybrat adekvátní studijní materiál odpovídající typu a věku sboru
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|