|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHK / VOD2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHK
/
VOD2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vokální dovednosti 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studium písní autorů 20. století a jejich interpretace, seznámení se se skladbami z oblasti muzikálu, jazzu a šansonu. Příprava na kultivovaný a erudovaný hlasový projev budoucího učitele Hv a na stylové provádění skladeb různých žánrů a slohových období. Další rozvíjení pěveckých dovedností na náročnějších kombinovaných cvičeních. Interpretace skladeb nonartificiální hudby - jazz, country, folk, pop,šanson,... Aplikace teoretických znalostí a pěveckých dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení dětského hlasu.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnout základní dechovou, artikulační a fonační techniku-kostálně abdominální dýchání, hlas nasazený shora, ve většině rozsahu se smíšenou rezonancí, srozumitelná artikulace, zpěv legato ve střední dynamice. Zvládnout rozezpívání a vedení hlasu v kolektivu.
nahrávky předepsaného repertoáru ukládané na sdílený disk
Veřejné předzpívání: 1 lidová píseň (jednohlas, či vícehlas), 1 píseň dětská, 1 píseň nonartificiální.
Povinná návštěva tří koncertů pořádaných KHK v průběhu semestru doložit programem s písemným zhodnocením.
|
Obsah
|
Nácvik a rozvíjení pěveckých dovedností na náročnějších kombinovaných cvičeních, při interpretaci dětských písní soudobých autorů a skladeb z oblasti nonartificiální hudby jazz, country, folk, pop, šanson. Pěvecká literatura dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům, pěveckým dovednostem studenta a potřebám pedagogické praxe. Aplikace teoretických znalostí a pěveckých dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení dětského hlasu a nácviku písně. Reflexe proběhlé výstupové praxe diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vydrová, Jitka. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
-
Základní:
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodům populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0258.
-
Doporučená:
VYDROVÁ, Jitka a kolektiv. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-4-.
-
Doporučená:
ŽÁČEK, Jiří a Pavel JURKOVIČ. Jak se počítají koťata.. Praha : Portál s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7367-789-3.
-
Doporučená:
UHLÍŘ, Jaroslav a Zdeněk SVĚRÁK. Praha : Fragment, 2013. ISBN . Když se zamiluje kůň.. 201. ISBN 978-80-7200-910-7.
-
Doporučená:
SUCHÝ, Ondřej. Písničky z pohádek a dětských filmů (I?IV).
-
Doporučená:
Bokůvková, Vlasta; Jiroušková, Svatava. Uplatnění písní v pěvecké výchově na pedagogické fakultě. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1991. ISBN 80-7043-041-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
13
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student ovládá práci s hlasem a má upevněny základní dovednosti pěvecké techniky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky Dokáže interpretovat a stylově rozlišit jednodušší skladby různých slohových období a žánrů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student ovládá svůj hlas a má upevněny pěvecké návyky: dechová opora, crescendo a decrescendo, frázování, smíšená rezonance v celém rozsahu, vyrovnané vokály ve všech polohách, srozumitelná artikulace, prvky ornamentiky. Je připraven na kultivovaný a erudovaný hlasový projev budoucího učitele Hv, na stylové provádění skladeb různých slohových období i žánrů a dokáže aplikovat teoretické znalosti a pěvecké dovedností do pedagogických dovedností při rozezpívání a vedení třídního kolektivu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|